2014. április 23., szerda

Finn almás zabos (elrontott) pite

Anyukám padlizsánkrémje isteni finom, de marja a gyomrom, gondoltam csinálok valami könnyebbet, ami a fájó hasamat rendbe hozza. Igen, a reszelt alma keksszel az egyik, de már harmadik napja azon élek, és unom, gondoltam, sütök a már fonnyadó almákból egy finn zabos almás "elrontott" sütit. Azért nevezte az elõzõ, vagy az azelõtti feleségem elrontottnak, mert mikor azt hiszed, hogy az egész egy trutyi lett, akkor a legjobb. Legalább olyan egyszerû, mint anyukám szórt túrósa, de ez almás. Lássuk a processzt:

Kell hozzá:
5 szem nagyobb alma
10 dkg finomliszt
15 dkg zabpehely
12 dkg vaj
5 dkg + 2 evõkanál cukor
2 teáskanál fahéj
esetleg 1 teáskanál õrölt kardemom mag, ha szereted
esetleg kevés burgonyakeményítõ (én kihagytam)

Így csinálod:
Az almát meghámozod, vékony szeletekre vágod, és egy tûzálló (jénai vagy porcelán) tál aljára rétegzed (1. ábra).
A vajat felolvasztod.
A száraz hozzávalók közül a lisztet, a zabpelyhet, 2 evõkanál cukrot és 1 evõkanál fahéjat összekevered, ráöntöd az olvadt vajat, és vagy egy fakanállal, vagy a kezeddel összekevered. Morzsál, nem baj. (2. ábra).
5 dekagramm cukrot 1 evõkanál fahéjjal elkeversz, és egyenletesen elosztva az almára kanalazod (3. ábra).
A tetejére mered a morzsát, elegyengeted, kicsit meg is nyomkodhatod (4. ábra), és 200 fokos sütõben kb 30-35 perc alatt megsütöd. Akkor jó, ha ropogós lesz a teteje, de még nem fekete.

Változatok: Ha nagyon leves az almád, akkor megszórhatod 1 evõkanál burgonyaliszttel (keményítõvel), ami nyálkássá teszi majd, mint a McDonalds-os almás pitében. Fonnyadt, száraz alma esetén felesleges, én kihagytam.
Az almát kicsit meg is citromozhatod, ha savanyún szereted. Nekem most ég a gyomrom, ezért elhagytam.
A fahéjas cukorba keverhetsz 1 teáskanál õrölt kardemom magot is, ha szereted az ízét. Finnországban minden süteménybe tesznek, mi már únjuk, ezért ezt is kihagytam.
Van aki fele ennyi liszttel és több zabpehellyel csinálja.

 1.

2.

3.

4.

5.


A végeredmény mindig finom. Vanília fagylalttal vagy vanília öntettel érdemes kínálni. (5. kép)

Nincsenek megjegyzések: