2014. július 5., szombat

Felhatalmazás

Céltalan hajósnak mindegy hova megy, vagy hogy szokták mondani. Gondolkodtam ezen, mert eszembe jutott, hogy Navigare necesse est, avagy kormányozni kell. Összeraktam a kettõt.

Szokták mondani, hogy legyenek céljaid, mert ha nincsenek, akkor (természetesen) céltalanul hányódsz az élet tengerén. De nem elég a cél: hiába tudod, hogy Amerikába akarsz menni, ha nem kormányozod a hajót, eltévedsz.

Még belevehetném a térképet, mert Kolomposnak nem volt térképe, csak egy erõs gyanúja, hogy elér Indiába, ha a másik irányba indul. Tanulság: ha el akarsz érni valamit, akkor annak érdekében energiát kell befektetni, azért meg kell dolgozni (kormányozni). Nem elég kitûzni, hogy 100 kiló alá fogyok, hogy világítótorony leszek, hogy 50 embernek adok munkát, a cél érdekében felelõs döntéseket kell hozni. Pályán maradni.


Tehát amit eddig csináltam, döntések helyett tátott szájjal az égre bámulva vártam, hogy bele potyogjon a csoda, a sültcsirke, max sirályszart kaptam, pofonokat.

Nincsenek megjegyzések: