2014. július 24., csütörtök

Stop cigi, mormonok

Hétvége óta tart a kánikula Finnországban. A télapónál (Rovaniemi) 31 fokos melegrekord volt, vajon van neki nyári szakálla? Én meg ha tehetem, minden nap kimegyek a tengerre fürdeni. Anyajegyeim próbálják a napot kerülni, de jól esik.

Leszokóban vagyok a cigarettáról. Figyelem magam, milyen hatást vált ki: elszédít, összezavarja a gondolataimat, ezért elmúlasztja az aggódást, de nem jó, köhögtet, és már az a bódultság sem kellemes. Pl utána nem lehet hirtelen felállni, mert elesek, vagy ha felülök a kerékpárra, beborulok a csalánosba.

Igen, ilyen is volt, tegnap. A mormonokhoz mentem, és fogalmaztam a gondolatot, hogy mondom meg, hogy jól esik velük beszélgetni, hasonlítani a világnézetüket a teozófiához, az evangélikus valláshoz vagy a krishna hithez, de nem akarom, hogy lenyomjanak a víz alá, és ami fontosabb, nem akarom oda utalni a fizetésem. Tegnap megtudtam, hogy nem 20, csak 10%-ot kellene fizetni. Az sem kevés, ha azt nézzük, hogy abból kijön egy apás hétvége repjeggyel, hotelszobával, szeretõvel együtt.

Szóval fogalmazok fejben, kicsit aggódok, és bár reggel óta nem gyújtottam rá, gondoltam, ezt az aggódást mégis jó lenne kiütni, mielõtt biciklire pattanok, elszívtam egy szálat (minimális nikotin és kátrány tartalmú cigi volt). A domb tetejéig csak toltam a biciklit, ott befejeztem a cigit, eldobtam, és ugrok fel, indulok le a lejtõn, és azonnal borulok be a bokorba. Csíp, mint az isten, és lehorzsolta a kezemet, lábamat, elgörbítette a kormányt és az ülést. Megsimogatom a csalánt (szcientológus assziszt), hogy ne fájjon annyira, a kezem is bedagad.

Igen! Kaptam végre egy égi jelet! csak azt nem tudom, mire vonatkozik? 1) Hogy ne cigizzek, tartsak ki az elhatározásom mellett? 2) Hogy ne rohanjak cigizés után, mert fejre állok? 3) Hogy ne mondjak nemet a mormonoknak? 4) Vagy hogy oda se menjek, inkább menjek haza lemosni a sebeimet?

Szóval nem elég, ha a fentiek adnak egy jelet, azt is tudni kellene, hogy mire is adják a jelet. Mint ahogy nem tudom mire venni ezt a nagy forróságot. Kínozni akarnak vele, vagy a kedvünkben járni?

Mindenesetre ma megint nem hoztam cigit, és jól viselem a hiányát, helyette ebéd után fagyit nyaltam, ezt még épp megengedhetem, munka után meg kimegyek megint a tengerre úszni egyet. Az jól esik.

---
Ui. Magyarországon elszállt a mérleg, megint elértem a 110-et, a rétes ellenére mostanra sikerült visszacsúszni 107,5-re. Talán a mindennapos úszás és gyaloglás segít. Na meg a gondolatok helyrerakása, és az elhalasztott döntések lezárása.

Ui2. A mormon dolog lezárása felemásra sikerült, mert megértik, hogy nem akarok tag lenni, ennek ellenére szívesen beszélgetnének velem az evangélium(uk)ról. Nos... A határozott, bántó nemet talán jobban megértették volna.

Nincsenek megjegyzések: