2015. január 18., vasárnap

Kinek a tojása?

Nem titok, voltam ma templomban. Miért is titkolnám, sokan láttak ott, amint idegesen olvasom fel a napi igét a folyton becsukódó angol bibliából. De nem is ez az érkekes, hanem az, hogy ott eddig ilyen "látomásom" még nem volt.

Valahogy, a prédikáció közben bevillant egy kép: kisgyerek vagyok, balról az isten fogja a kezem, jobbról Mária. Erre felébredtem, és próbáltam kielemezni, hogy mit is jelent. Ki volt Isten és Mária közös gyereke? Mit tanít a biblia? Mi is tőle származunk - mennyei atyánknak szólítjuk (ha azt tekintem istennek aki az ősrobbanást csinálta, abból lettek az atomjaim...) Azt is értem, hogy ha mind a fiai (és lányai) vagyunk, akkor olyanok vagyunk, mint Jézus, tehát, ha vagyunk, van egy közös anyánk is... De mi közöm Máriához?

Arra jutottam végül, hogy abból, hogy közös az apánk, még nem feltétlen kell az anyának is közösnek lenni. Mindegy, itt elakadtam.

---
Ugye emlékeztek a fejtegetésemre: a gyereknek mindig csak az apja biztos, az anya lehet akárki. Miért? Nézzétek meg a vezetéknevét... :-)

---


A fentiekkel nem azt akarom mondani, hogy inkább a mennyeit tekintem szülőmnek, hanem azt, hogy valami furcsaság van. Miért éreztem ott magam gyereknek, akinek kétoldalról fogják a kezét? Ráadásul a balomon volt a fehérruhás szakállas, én meg ott voltam a jobbján. (Ne röhögj, mert mindjárt megmérlek!) Talán azért, mert újabban azon panaszkodok, hogy nincs, aki a hétköznapokban fogja a kezem. Nincs, aki segíteni átbeszélni egy-egy nagyobb döntést, nincs, aki támogat, sőt mi több szeret... Amíg volt feleségem, vele kézenfogva nyugodtan mentem be a templomba, vele könnyedén vállaltam nagyobb életmód-változást (az elsővel a Finnországba költözést, a másodikkal a vegaságot). Most egyedül elveszettnek érzem magam.


Az álom szerint nem kell ragaszkodnom senki emberfiához, mégis van mellettem valaki, aki fogja a kezem, és az úton vezet, még elesni sem hagynak.

Háát, lassan el kell fogadnom, hogy vannak csodák. Tegnap például a tükörjégen még ha lassan is, de hazaértem. Aztán ott van az új munkahely, ami pont akkor jött, amikor már majdnem éhenhaltam. Na meg ott van a tojásaimból kikelt 4 szép és okos fiókám.

--
Jutalomból, mert végigolvastad, megajándékozlak egy találóskérdéssel. Ha a Földet isten teremtete, és a földet Kolombusz tojásának nevezik, hogy hívják istent?
--

Nincsenek megjegyzések: