2015. március 19., csütörtök

Zöldség

Ilyen még nem volt. 17 éve élek Finnországban, de északi fényt elõször csak tavaly õsszel a Lappföldön láttam. Akkor állt a zöld az égen.

Helsinkiben nagyon ritkán jelzik, hogy látható lenne, akkor is csak erdõben, a városon kívül, ahova nem ér el a fényszennyezés.

Most más volt. 11 óra körül elkezdtek jönni a facebook üzenetek, hogy ti is látjátok? És végül kimentem a teraszra. 5 méterre tõlem utcai lámpa, ennek ellenére tisztán és erõsen látszott, ahogy szaladgál az égen a zöld füst, mint ahogy az utcai tömeg rohangál a gyorsított felvételen a Koyaanisqatsi c. filmben.

Csak álltam, bámultam az eget, ott ahol õsszel a hulló csillagokat szoktam. Lenyûgozõ volt, egyben félelmetes.

Egy órát álltam kitekert nyakkal. Aztán fáztam, és bementem aludni. A fotóim nem sikerültek, ezeket facebook ismerõsök fotózták.




---
A facebookról a magyar HP képei. További képek az Iltalehti újság olvasóitól.

Nincsenek megjegyzések: