2015. június 2., kedd

Szalámis túrókrém repect

Van egy jó túrós receptem. Most találtam ki. Kolbászos (szalámis) túrókrém a neve, körözött helyett használható. A mese az, hogy a hét végén megint otthon voltam, megint nem bírtam megállni, hogy ne hozzak 3 csomag túrót, mert imádom, és a finneknél nincs ilyen. De a túróstésztát, a túrógombócot, és a túrós palacsintát unom, a tejfölös túró túl snassz, a körözött meg paprikás, lefekvés előtt nem akartam gyomorsavat, de a túrót meg kell enni mielőtt megromlik, kár lenne érte. A hét végén megyek megint, és hozok még.

Villával szétnyomkodtam kb 8-10 dkg tömlős székely túrót. Ez olyan gyúrt, mint a gomolya, de szerintem tehéntejből készült. Hozzá kevertem 22,5 dkg rendes félzsíros (sótlan) túrót. Azért ennyit, mert mostanában a félkilós túró csak 45 dkg, és annak a felét használtam el, a másik feléből mégiscsak palacsinta lesz. Hozzá kevertem kb 1 dl tejfölt. Mivel nálunk nincs pont olyan, mint otthon, most török joghurtot használtam, ami elég sűrű, kicsit savanykás, mint otthon a tejföl. Az egészet megszórtam tubusos (nem röhög, van ilyen, olyan tubusban, mint a pirosarany, de száraz fűszerpor van benne) flekken fűszerkeverékkel, és a végén belekevertem kb 5-8 dkg maradék szalámivéget, amit előtte, mármint a belekeverés előtt nagyon apróra vágtam. Ez olyan volt ízre, mint a mi téliszalámink, csak az itt kapható észt változatban (na jó, az észt nem olyan finom, nem is áll el sokáig, és sokkal nedvesebb és zsírosabb, de az íze a téliszalámira emlékeztet).

Ez így magában is pompás kenyérre vagy kiflire (igen, magyar kiflit is hozok mindig otthonról) kenve, de most félbevágtam egy magyar (tölteni való zöld) paprikát, kimagoztam, és a krémmel megtöltöttem. A tavalyi barátnőm szokta így tálalni a kőrözöttet. (Tudom nem vagyok konzekvens, de nem tudom, hogy röviddel vagy hosszúval írjam, így nagyobb az esélye, hogy egyszer eltalálom, és csak egyszer rontom el.)


Már lefotóztam, mindjárt csatolom. Most ezt gyorsan befejezem, és megeszem. Nyamm.

(A háttérben a júni 13-i finn-magyar EB selejtezőre importált zászló.)

Nincsenek megjegyzések: