2015. július 14., kedd

Neem noormáális

Eddig azt mondtam, hülye az (a magyar (család)) aki júliusban megy el Finnországból nyaralni "melegebb" országba. A dolog háttere az, hogy itt július a szabadság hónap, szinte mindenki ilyenkor megy el szabadságra, például az orvosi rendelõ, ahol máskor este 8-ig van orvos, júliusban csak 4-ig, és minden más munkahelyen is csak ügyelet van krízishelyzetekre. Nem véletlen, hogy ilyenkor jön ki a fizetési felszólítás, amikor nincs senki, aki átvenné a panaszt az indokolatlanul magas összeg miatt. De nem ez a lényeg. Hanem az, amivel a bejegyzést kezdtem, az "eddig" szó. Mert a hétvégén otthon jártam, megünnepelni, hogy az ikreim, a pici fiaim beléptek a harmadik X-be, s nem mellesleg a Balatonon cukrászdában, Födváron Quimby koncerten, Velencei tavon a plázson. Ott, ahol uszkve 28 éve nulladikos táboroztam, meg aztán minden éven táboroztattam a kerületi táborban. (Az volt a szép világ! A komenizmus utolsó évei. A központi tér még megvan, ahol esõtáncot lejtettünk, az épületek is. A strand viszont teljesen átalakult. Parkolni szinte lehetetlen volt a környéken, de megérte várni.) Húú, mennyi alig-felöltözött cici... Na ilyet Finnországban nem igen látni, hogy ezerszám alig-öltözött napbarnított mosolygós emberek. Mert itt sem ezerszám nincs, sem alig öltözött lányok, és aki van, az sem napbarnított, és nem mosolygós. Az is hozzá tartozik, hogy normális esetben a július az egyetlen olyan hónap, amikor ki lehet menni pólóban az utcára, kb 25 (ritka meleg esetben 30) fok is lehet, lehet strandolni a (hideg, 20 fokos) tengerben vagy a tavakban, és éjjel sem megy le a nap. Amikor a legmelegebb van, a legjobb az idõ, elmennek innen izzadni délre? Maaargiiiit, normááális? Mondom normális nyarakon. Mert most nagyon nemnormális. Nappal 15 fok van, a víz még mindig 18 körül. Ennek is van egy pozitív hozadéka: még nem terjedt el a kékalga, ami akkor jelenik meg, ha a víz hõfoka eléri a 20-21 fokot, és onnantól fertõzésveszély miatt nem tanácsos a vízbe menni. Undorító a finn nyár, most beállok én is azok sorába, akik fikázzák. Igen, most azt mondom, hogy hülye az, aki 15 fokban is itt marad júliusban Finnországban. Igen, elmegyek a picsába innen, mindenki nyugodjon le. A (volt) családom meg a horvát tengerparton nyaral, én meg itt vagyok a hidegben, náthásan, egyedül, éhesen. Hol az igazság???

Nincsenek megjegyzések: