2015. október 6., kedd

Reggeli örömök

Beérek az irodaházba, a villanyszerelõ már az ajtóban áll és látom SMS-ezik, gondolom türelmetlen. 3 percet késtem, megígértem, hogy korán jövök, és én leszek az, aki 8-kor beengedi. Mondom, hogy pár perccel késõbb vártam, a kapu is csak 8 után nyílik mire mondja, hogy ott északon percre pontosak az emberek. Mondom erre válaszul, hogy mondja ezt a buszvezetõnek is, aki szemmel láthatóan délebbrõl származik. Nálam siet, a munkahelyen késik.

Beengedem a 3. emeletre, kiütöm a riasztó kódját, jó munkát kívánok neki, és otthagyom. Visszajövök a saját szintemre, kiütöm a riasztót, köszönök a kávéfõzõnek, hogy egy forró feketét kérek, szõkén, megérdemlem. Ja, hogy egy géphez nem beszélünk? Lefagytak a füleim, nem hallom, vagy nem értem a választ. Coelho buszon olvasott szavai dübörögnek a fülemben: az a leginkább vak, aki nem akar látni. Összekavarodnak az érzékeim, a forró kávé kilazít.

Reggeli örömök. Busszal jöttem, mert tegnap megvettem a bérletet. Hülye összefüggés. Azért vettem meg a bérletet, mert a héten többször is be kell mennem a városba, és busszal sokszor gyorsabb, kényelmesebb, és olcsóbb, mint autóval parkolót keresni. Magyar kedden még sört is ihatok, ha este vonatozok. Ha már megvan a bérlet, érdemes az autón spórolni.

Kicsit korábban kelek, lesétálok a buszmegállóhoz, jót tesz az a kis séta. Végigülöm a fél órás utat, ami ma 40 percig tartott, addig is emberek között vagyok. Autóval gyorsabb lenne, de így érdekesebb. Bámulhatom megint ki siet, ki türelmetlen, ki boldog. Olvashatom a könyvet, ami tényleg érdekel, hosszú ideje ez az elsõ, amit el tudok olvasni. Coelho Adultery. Az emberek az órát nézik (igen, a telefonon), kezdenek türelmetlenkedni. A birkatürelmû finnek! Késünk. Hiába, megszépül a város, kellenek a gazdaságélénkítõ beruházások. Ohm, elengedem. Elõveszem a telefont, és beleírom a következõ sorokat:

"Bérletet vettem, de nem tudom, megérte-e. Éjjel fagyott, látom a szomszédok kaparják a jeget az autókról, nekem ma nem kell. (+) Megyek a buszhoz, elérném, ha nem két perccel a menetidõ elõtt jönne. (-)."

Zavar a villanyszerelõ, eszembe jut a kávé, ideje felvenni a munkát. Azt hiszem, ma is várakozásokkal teli jó napom lesz.

Nincsenek megjegyzések: