2015. november 26., csütörtök

Napi takeaway

A mai nap tanulsága: Hazamenés után szánjunk egymásra fél órát, hallgassuk meg, mi történt a másikkal (a gyerekekkel) aznap. Ne csak hallgassunk, figyeljünk is oda. S az este meg van mentve.

A gyerekeinknek a finn óvodában aamupiiri (reggeli kör) volt, ahol körbeülve minden gyerek elmesélhette, mi történt vele otthon, mi foglalkoztatja. Így könnyebben indult a nap. Gondolom miket meséltek a gyerekeim... Már akkor is bőbeszédűek voltak.

Valami hasonlót kellene bevezetni otthon is, daily scrum: mindenki mesélje el, mi történt vele aznap, milyen sikerei voltak, milyen gondolatok foglalkoztatják, milyen nehézségekkel szembesült. A többiek meg hallgassák meg.

---

Kicsit aggódtam, hogy kihagyom a svéd órát, de közben jött egy SMS, hogy a tanár elakadt a dugóban, a mai óra elmarad. A kör után beszaladtam a helsinki mensa öszi találkozójára, de amilyen szerencsém van, és amilyen pontosak a finnek, egy óra alatt lezavarták, mire odaértem, elkezdtek szétszéledni.

---

Végül a lángosos autónál öntöttem ki magamból a napi eseményeket. Finom ételt kaptam, hallgató füleket. Anyanyelvemen. Aztán magyar zenéket válogattam, írtam CD-re, hogy legyen a kocsiban hallgatni való hazafelé. Vendég jött. Szeretem, ha vendég van. Olyankor jobban odafigyelek magamra, meg a lakásra. Takarítottam is. Motivál a vendég.

Nincsenek megjegyzések: