2016. február 10., szerda

Egészséges (?) sűrítmény

K mondta, hogy liszt helyett zabpehelyliszttel fõz. Nálunk ilyet nem kapni, de van van rengeteg zabpehely, hisz a finnek minden reggel zabkását esznek. Megdaráltuk, lett liszt, talán épp olyan mint otthon. Az ezzel csinált palacsinta (otthon) nem sokban különbözött a lisztestõl, és azt hiszem a glikémiás micsodája jobb, mint a liszté. Szóval a paradicsomos káposztát ezzel sûrítettük. Kicsit nyúlós lett, de ízre jó. Viszont egy csomó õrölt zabkása megmaradt, tehát liszt, és nem tudtam mit csináljak vele. Tejbegríznek mégse jó (vagy igen? majd kipróbálom, esetleg palacsintát sütök belõle), mindenesetre tegnap este gondoltam, hogy a zellerszárból csinálok zellerkrémlevest, azt ezzel sûrítem. És csodák csodája, sikerült. Másfél liter leveshez fél pohár tejfölbe 2 kanál zabkásalisztet kevertem. Elején kicsit darabos lett, ott úszkált a leves tetején, de elkevertem, és jó lett.

Legközelebb megpróbálom úgy, hogy a reggeli zabkásába egyenesen belefõzöm az apróra vágott zellert, répát, fokhagymát, vegetát, és új ételt fejlesztek vegetáriánus kocsonya néven. Szerintem tök király ötlet.

---

Tegnap megkeresett egy standup komikus - õk aztán igazán töményen nyomják a rizsát - hogy nem akarunk-e neki munkát adni. Hej, nagy baj lehet otthon, ha már a szórakoztatóipar is külföldön keres megélhetést.

---

Nem, nem akarok haza menni, a fiam is gyorsan elhúz délre fõzni, amint befejezte az iskolát. Itt akarok megposhadni ebben a fagyos országban. Vagy elmegyek tényleg Indiába. Mindenesetre leszerelem a gyerek hintáját, hogy elkerüljem a vogonokat balesetet.

Nincsenek megjegyzések: