2016. február 11., csütörtök

Maradékból finomat

Ezt még Laci bácsi is megirigyelné. A kínai újév alkalmából kínai receptek voltak a tévében. A sült rizst kipróbáltam, és tényleg jó lett. A titka az, hogy a másnapos, összetapadt rizsbe még hidegen nem túl sok szójaszószt keverek, és az éppencsak megpárolt zöldségekre öntöm, és kb 5 percig együtt sütöm vagy párolom, mint valami rizseshúst. Sózni, vagy máshogy ízesíteni nem is kell. Nekem zellerszár, kukorica, borsó, paprika darabok és 2 tojásból felkockázott rántotta ment bele, ami a bundáskenyér sütéskor maradt. Igazából bármilyen maradék zöldség jó hozzá. A tetejére isteni volt a tavalyról maradt, lefagyasztott grillezett csirke-kocka darabok, tetején édes csili szósszal. Finom és gyors kaja maradékokból.

Ma is maradékot eszek, tavaly csinált mákos gubám volt lefagyasztva. Pedig akartunk csinálni újat, meg is vettük hozzá a két liter tejet (tegnap este lejártak), de egész este számítógépeket néztem, hogy mivel lepjem meg magam, és zárásig maradtam, késõn értem haza, és már nem volt kedvem fõzni. Valami maradék betegség bújkál bennem, a vendégek betegen jöttek, aztán a lányom is beteg volt, nekem meg már annyira kellett egy kis szenvedés, hogy elkapjam, hogy legyen egy nap szabadom pihenni, s ne kelljen menni önkénteskedni. Igazából semmihez sincs kedvem, el is sumákoltam tegnap este a másodállást, pedig kell a pénz, ahhoz meg péntekre kész kellene lenni valamivel, amivel már most el vagyok maradva.

Vissza a kajára, az mégis csak biztonságosabb téma, azon nem lehet összeveszni, hogy lekvárral eszem a bundáskenyeret. Tudom, furcsa, de hát én ilyen furcsa vagyok. Basszus. Alkalmatlan mindenféle normálisra.

A gubához hoztam két napja csinált zellerkrémlevest, kb fél éve vett pirított kenyérkockával (kruton), gondoltam megeszem a maradékot, hogy ürüljön a kamra, és a biztonság kedvéért hoztam vacsorának valót, tavaly nyáron lefagyasztott spenótot, és hozzá tegnap elõtt csinált fasirtot. Arra az esetre, ha hosszan bentmaradnék dolgozni az este. Gyûjtenem kell plusz órát, holnap újra apa vagyok.

---

Tegnap azon gondolkoztam, hogy meg lehet-e fõzni vagy párolni úgy a spenót leveleket, hogy ne gyûrõdjön össze? Mert akkor a párolt spenót levelekbõl lehetne csinálni egymásra rakva olyan kis feltekerhetõ lapot, amivel be lehetne vonni valami rizottót, és felkarikázni, mint valami szusi. Szerintetek érdemes ezzel vacakolni? Imádom a spenótot.

Nincsenek megjegyzések: