2016. március 12., szombat

Zsírdiéta

Hallottatok a minõségi éhezésrõl? Van egy elméletem az egészségtelen kajákról. A haverjaimnak nem merem elmondani, mert hülyének néznek, azt hiszik teljesen meghibbantam öregségemre. Nektek el merem mesélni, mert tudom, hogy nem adjátok tovább. Mert mi van, ha nincs igazam, és miattam gyógyulnának ki a betegek? Igen, nem WC papír, meg lázcsillapító, meg fecskendõ kell a kórházba, hanem disznózsír.

Egy ismerõs, legyen a neve A*, kért, hogy hozzak neki Magyarországról sertészsírt, mert most olyan diétát kezd, amiben csak zsírosat eszik. Nem hízni, fogyni akar. Eljött érte, és látta, hogy a hûtõmben van még egy alig megkezdett kilós dobozzal, azt is elvitte. Hmm.. valamit tudhat. Itt van L* is, aki mikor itt járt, újjnyi vastagon kente a kenyérre a majonézt. Talán nem véletlen. Gondolkoztam és rájöttem valamire.

Van ez a minõségi éhezés dolog. Meg van ez a dagad a világ tünet, hogy Angliában és Amerikában megállíthatatlanul hízik a népesség. Én is, pedig itt vagyok az egészséges északon, a fókazsír hazájában (érdekes, egyáltalán nem láttam olyat, hogy fókazsíros kenyér, pedig lehetne). Mi lenne, ha ott lennék a donuts-ok országában?

Szerintem az élelmiszer és egészség lobbi áldozatai vagyunk. Lám apám, akinek idõnként 14 a cukra, 10 a koleszterinje (ebben nem vagyok biztos), és 200 a vérnyomása, õ is vígan él, sõt akkor igazán aktív, amikor ezek az értékek magasok. Én is élek az 5,7-6,2 koleszterinnel. Akkor volt a baj, mikor valami sztatint elkezdtem szedni, és az lepucolta az érfalaimat, és elkezdtem szédülni. Abba kellett hagynom. A kolleganõnek is mondom, hogy azért olyan aláfutásos a könyöke a jóga óra után, mert vékonyak az érfalai, könnyen kap velsõ vérzést. Ha a pasija keményen elkapja, akkor máshol is. Mondom neki, hogy egyen zsíros kenyeret, hozok neki, ha itt nem kap, attól megerõsödnek az érfalai, és csökken a véraláfutás.

Na, szerintem bedumálják nekünk, hogy zsír, cukor és fehér liszt mentesen kell étkezni, és kerülni kell a koleszterint. Meg, hogy együk azt a sok gyógyszert. Kérdezd meg bármelyik szientológust, õk ismerik az igazságot, mind megmondja, hogy a C vitamin a gyógyszer mindenre. Meg a nézz jobbra, nézz balra. De nem asszisztálok nekik.

Nézzük elõbb a koleszterint. Természetes anyag, benne van a szervezetünkben, abból lesz több hormon, pl a boldogságért felelõs valamelyik, lehet, hogy épp a szerotonin. (Látod a rokonságot az õsmagyar szeret - szerot szóval? Aki szereti magát, boldog.) Meg a melatonin, ami az alvásért felel. Ha csökkentjük a koleszterin bevitelt, boldogtalanok leszünk, és alváshiányosok, ami boldogtalansághoz vezet. De hát ez a fõ, hogy az ember boldogtalan legyen, és keresõvé váljon, mert akkor sokan rátalálnak a maszlagot etetõ, sok pénzt felmarkoló gyógyszerészekre (aki meg valami szektára vagy ezoterikus irányzatra talál rá, annak elõbb ellopják az énjét, az akaratát, az önbizalmát, meg a pénzét a vidám vasárnapokon, vagy tanfolyamokon, vagy tisztító kúrákon, aztán mikor végre orvoshoz fordul a lelki bajaival, beadják nekik a drága gyógyszereket, meg az egészséges életrõl szóló mesét, amin még a konditermesek és futócipõ gyártók is meggazdagodnak.

Kicsit elkalandoztam.

Vegyük a minõségi éhezést. Azért eszünk sokat, mert valamilyen ásványi anyag vagy vitamin nem jut be elég, ezért annyit kíván a szervezet, hogy ezeket valamibõl végre ki tudja vonni. Mivel a bölcsek tanácsára kevesebb cukrot, zsírt, fehér lisztet eszünk, a szervezet ezeket az alapvetõ élelmiszereket nem kapja meg, és éhezik, és addig esszük a sok salátát, meg csirkehúst, amig el nem hízunk. (Lám a háborúban meg a régi idõben csak kenyér volt és szalonna, nem is voltak elhízva.) Mivel nincs energiánk (cukor, liszt), nem is tudunk mozogni, kitalálunk mindenféle autót, buszt, repülõt magunknak, hogy cipeljük a redvás seggünket, ahelyett, hogy esténként eljárnánk a haverokkal vadászgatni (ennek a romantikáját mutatta be a méltán sikeres Alkonyat), vagy szerotonint termelni a kocsmába, vagy a bordélyba.

Pedig a zsírra is szükség van. A koleszterinrõl már írtam, de ott vannak a zsírban oldódó vitaminok. Szegény A, E, és még mit tudom én milyen vitaminok, amik zsírban oldódnak, képtelenek feloldódni és ellazulni bennünk, mert hiányzik a zsír a gyomroból és a bélbõl. Ès máris ott vagyunk az ördögi kör elején, vagy végén, hogy hiányzik az A meg E vitamin, és mindenféle omegákat meg kártágókat vagyunk kénytelenek hallgatni. Enni.

Még a kólát is elmesélem, bár azt hiszem, errõl már meséltem. Èszrevettem, hogy ha vizet iszok, lelassul az emésztésem. Felhígul a gyomrosav, és jön a puffadás. Viszont ha kólát iszok, mivel az savas kémhatású, a gyomorsav nem hígul fel, hanem gyorsabban emészt. Ugye láttátok, hogy az amerikai rendõrök is azzal mossák fel a vért? Na errõl beszéleg. A kóla hasznos, de kerülni kell az aszpartámot, ezért a teljes kiörlésû, cukrozott (natúr) koka kólát ajánlom, amiben jóféle kalóriák vannak. A pepsi gyenge utánzat, attól csak fejfájást lehet kapni.

Szerintem a legjobb az lenne, ha az emberek odafigyelnének mit esznek. Megfelelõ mennyiségû zsírt, lisztet, cukrot, a minõségi étkezés megakadályozására. De azért túlzásba se kell esni, mert a szervezet könnyen hozzászökik a jóhoz (ti is ismertek biztos csokolásdéfüggõ embereket).

Nekem van itthon zsír, normál 80 százalékos vaj, szalonna, téli szalámi (a legjobb, zsírtartalma 48%), és még töpörtyûkrém. Tejbõl is csak a zsíros 3,5 %-osat veszem.Ezeket otthonról hozom, mert a finneknél nem hivatalos tiltólistán vannak (viszont a zsírban tocsogó lazacot engedik).

Már nem tudom, mit akartam ide írni a végére, de a lényeget már tudjátok-

Nincsenek megjegyzések: