2016. augusztus 20., szombat

Zoology, befőzés, GGP

Filmfesztivál kezdődött a városban, gondoltam ott a helyem, és ma megnéztem egy orosz filmet (Zoology) a másságról. Érdekesen feszegeti a határokat, mondhatni állati. A végét egy kicsit levágták.

Holnap végül programtúltengés és betegség miatt nem utazok vidékre a gulyás fesztiválra, de úgy tervezem, hogy a finn mensa piknikére és a moziba beugrok, két filmre vettem (ingyen) jegyet, meglássuk, azok is ennyire meghökkentenek-e.

Délelőtt puolukkát, fanyar, piros bogyót főzök be, vettem 5 kilót lekvárnak. Vadhúshoz, rántott camembert sajthoz, vagy finn (édes) töltött káposztához nagyon finom, de van, aki magában is szereti. Magyarul azt hiszem vörös áfonyának hívák. Ma átmostam belőle 2 kilót, kiszedegettem a levelet meg a törmeléket, de még mindig van 3 kiló, nem tudom mit kezdek ekkora adaggal. Ennyi kis méretű üvegem nincs. A szomszédasszonyom ígérte, hogy holnap reggel ad, ezért nem ma, csak holnap csinálom. És többek kötött ezért marad ki a GGP. Na meg azért is, mert inkább repjegyre költöm a kevés kis pénzem.

Azt mondják új nagykövet jött, holnap lehetne vele találkozni, na ez kimarad. Meg kimarad a tömegben elkövetett magányosság, meg a hideg patakban meztelen fürdés részegen. Inkább pihenek, pakolok, mosok, főzök, befőzök itthon, az nem kerül pénzbe.

Nagyon el voltam keseredve tegnap meg ma. Nem jutottam el uszodába (talán holnap még be tudom zsúfolni a napirendbe), és az anyagiak is elúsztak, közbejött egy váratlan számla, meg egyebek. Aztán ma megjött a bérjegyzék (payslip), azon látom, hogy kb 150 euróval több jön, na ennyivel kevesebbet kell kivenni a hitelből. Kellene valami másodállás. Az önkéntességgel nem keresek. Az viszont jó a lelkemnek. De már elhintettem a gyülekezetben, majd imádkozni fognak értem. Az gondolom segít. (Mint ahogy a mai filmben is segített a csajnak, hogy szopogatta a keresztet.)

Vasárnap is lesz mozi, azt hiszem 3 jegyem van, templom után kezdem, aztán a napot egy templomi kantele-orgona koncert fogja zárni, oda jön a családot is (a lányom kantelézni tanul a zeneiskolában), aztán ha minden igaz még utána is lesz egy film, meg hétfőn este is, igazán nem akarom veszendőbe menni azt a kultúra utalványt, na. Meg ennyi jár nekem is, nem?

Rohanás lesz, de nagyon nehezen priorizálok, és ez elkeserít. Erről már írtam: a döntéssel lemondunk valamiről, és nem lehet előre tudni, nem fogjuk-e megbánni a döntésünket, ezért halogatom, amíg aztán valami külső körülmény el nem dönti. Ma pl leszakadt az eső.

Na meg a láz a holnapi magyarkodást.

Nincsenek megjegyzések: