2017. január 11., szerda

Ön-védés

Egy friss finn kutatási eredmény szerint az önismeret vagy önbizalom kialakulása vagy megerősödése megáll 40 éves korban. A néni, aki a kutatást végezte már nem annyira friss, meg talán az önbizalmával is lehetett valami, hiszen csak most fejezi be az 1983-ban elkezdett kutatását :) és most kapja meg érte a PHD fokozatot. Na igen, ami elhúzódik, az elhúzódik, de jobb később, mint soha.

Viszont most már biztos, hogy nem leszek önbizalommal teli, mert az adott életkoron már (rég) túl vagyok. Hajjaj, de nagyobb is veszett Mohácsnál. Vagy Drezdánál.

A kutatás eredménye szerint a túlsúly erősen befolyásolja az önbizalmat. Szerintem inkább fordítva van, akinek nincs önbizalma, zabál. Mindenesetre biztos korrelál. Azért nem merek emberek közé menni, mert dagadt vagyok, vagy azért vagyok dagadt, mert kövér vagyok... :) - ezt elírtam, de most már így marad.


A pocakom nagy, de most nem erről akarok írni, sem a vérvételről, sem az EKG-ról, hogy borotválás után még úgy lesmirglizték a bőrt hogy sebes lett, mert az nem növeli az önbizalmat. A pozitív gondolkodást viszont erősíti, ha pozitív dolgokra gondolunk (pl miért vagyok hálás ma? azért, mert a kedvenc zenekarommal álmodtam, képesek voltak eljönni Finnországba, hogy az ablakom alatt nyomják? húzzák? a kedvenc nótámat, mikor nem tudtam felkelni az betegágyból). (Na az is vicces volt, majd ha nékem sok pénzem lesz... Rastafaraaaiii stílusban :) .) Na meg arra, hogy a szemüveg bevált, mióta itt van a munkahelyen a fiókban, nem fáj a fejem.

Vissza a kutatásra. Még az is befolyásolja a kutatás eredményét, hogy valaki nő vagy csökken férfi. Ezek szerint én még növök. Ej, de megszabadulnék már a pocaklakótól. - Nektek könnyű, 9 hónap és elmúlik. Nekem 22 éve tart. - Most épp azt vizionálom, hogy van benne valami nem odavaló, ami nyomja a vesém meg a májam, meg a combom felé menő ideget, ez megmagyarázna minden újfent tünetet (láb égés, borda alatti nyomás, ritmus zavar...)

A fenti összefüggést kár volt 34 évig kutatni, empirikusan is levezettem volna. Viszont azt, hogy vajon a hipochondria és az önbizalom és a túlsúly összefügg? Ezt érdemes lenne kutatni.

Ha valakit érdekel a doktori védés, pénteken megnézheti Helsinkiben. Név és cím a szerkesztőségben.

Nincsenek megjegyzések: