2017. március 22., szerda

Autó dilemma

Tegnap teszt-vezettem az új Kia Riót, s annyira belelkesedtem, hogy majdnem mindjárt aláírtam. Szerencsére két változatot kértem az ajánlatból, és így lett egy döntési dilemmám, amire aludni kellett, s otthon rájöttem, hogy ezt nem engedhetem meg, nem fér bele az anyagiakba.

A múltkori defektet az eltört rugó okozta, szétvágta a gumi belső oldalát. Hogy mikor tört el, nem tudom, talán a nagy hidegben. Tegnap kész lett, vennem kellett 2 használt téli gumit is, mert csak párban lehet cserélni, tetemes összeg maradt a szervizben. Este meg a teszt vezetés után azt mondták, hogy viszonylag fair áron beszámolják ezt a trágyadombot (majdnem annyit kell ráköltenem, mint amibe "újonnan" került, 3500-ért vettem, 600 volt a tegnapi, 1600 lenne az okoskerék + vezérműszíj, 1000+ lenne a kuplungtárcsa csere, meg szóltak, hogy hamarosan hátsó féktárcsát kell cserélni, az az ABS miatt 600 euro). A két hónap után esedékes vizsga (80 euro) is megspórolnám.

Az új autónak 230 lenne a havi törlesztése 5 évig, a végén 6000 eurót kell egyben letenni (akkor mikor az ember új autóra cserél, ennyit kaphat érte). Az a havi összeg nem is olyan nagy! Havi 30 euróért meg lehet venni olyan csomagot, hogy az éves szervizek (olajcsere pl) ingyen vannak.

A gond az, hogy a mostanira is még van a hitelből, meg a hitelrendező... meg a lakáshitelek... meg a hitelkártyák... meg havonta repülni is szeretnék, hogy lássam a szeretteim.

Szóval egyszerűen nem megy.

Eddig az volt a terv, hogy megjavíttatom a vezérműszíjat, és 3-4 évre van egy használható, megbízható, még jól kinéző autóm. Aztán eltört a rugó. Aztán elkezdett vinnyogni a kuplungtárcsa.

Ha nem lenne a hitel, akkor simán belevágnék. Mikor lenne olyan autóm, amire 7 év garancia van, minden benne van, ami kell (navigátor, tolatókamera, téli és nyári gumi alufelnin, a kerék sms-t küld  a műszerfalnak, ha lapos... és még a telefonom is ráköthető a rádiójára.

Elkeseredésembe elkezdtem repjegyeket nézegetni, eltöltöttem vele egy órát, mire észre vettem, hogy van egy ingyen jegyem, és május végéig az országon belül tudom lerepülni... Elmegyek megnézem tavaszodó Lappföldet és az északi fényt.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nézd meg a lízinget, havi százvalamennyiért egy éves szerződésért lehet vadiúj autót szerezni.