2017. június 17., szombat

Ma felfedeztem a bolognai szószt

Ma rájöttem, hogy fedezték fel az olaszok a bolognai mártást. A tévében volt főzős műsor, a kész húsgolyót tették paradicsomszószba, összefőzték, aztán tésztára tették. Namármost, ha kihagyjuk a gombócól a tojást, az a paradicsomban szétesik.

Csináltam bolognai szószt, mert az finom, főleg, ha én csinálom. Elfogyott a tészta, s most csak kanállal eszem, pont olyan, mintha paradicsomos húsgombóc lenne (nem tettem bele sok olasz fűszert), csak mintha szétestek volna benne a gombócok.

Ma munka volt, egész hamar eltelt, még van egy nap, aztán kezdődik a szünet. Hirtelen megijedtem, mi lesz majd, ha itthon kell lenni egyedül, hogy bírom majd ki a saját társaságom. Úszni nem tudok (ma is voltam, és jobban fájt a térdem, mint tegnap, mérgemben 300 métert gyorsban úsztam, új egyéni rekord, ennyit még soha nem tudtam, azt úgy néz ki bírja a térdszalagom), vagyis nem tudok sokat, pihentetni kellene a lábam, marad a ház körüli munka. Vagy bemehetek dolgozni, és eltolom a szabadságom egy nappal.

Ma videókat néztem azokról a szerencsétlenekről, akik haza költöztek. A TB igazán nem töri magát azon, hogy kisgyerekes családoknak rendezze az ellátását, és fizesse a családokat megillető járulékokat, és a hazaköltözőket maguk között migránsnak nevezik. Nekem ez nem kell, ma megint megerősödtem abban, hogy nem szabad otthoni állást megpályázni, mert akár fél évre TB nélkül maradhatok, meg az idegbaj, meg a szemétkedés, mert nem vagyok rajta a kubatov listán.

Itt jó, most nyár van, épp magyarázom, hogy a 20 fok, napsütés az épp elég, kellemes, nem izzad az ember. Akinek a nyár egyenlő hőguta, és erre vágyik, az menjen a Betelgeussra, annak két napja van, ott kedvére napfürdőzhet és szénné éghet. Higgyétek el, amikor az ember kijön a 25 fokos medencéből, és kint 20-22 fok van, azt nem érezni hidegnek, ha hozzá süt is a nap.

Mennénk Tallinba. Megvettem időben a jegyet, erre látom, hogy 50 helyett ugyanazt most 30-ért adják. Gyorsan lemondtam, és csináltam új foglalást, most várom, hogy visszautalják a pénzt. Hogy csinálnak ilyet, hogy a dátum közeledtével lefele viszik az árakat? A repjegyek pont fordítva működnek. Aki hülye, haljon meg, aki megveszi a 3 eurós paradicsomot, mikor a másik bolt 1-ért adja, az legyen szegény, de ne csinálják már csóró bevándorlóval, hogy lehúzzák, s a markukba röhögne, hogy a 10 eurós jegyet 20-ért adják. A helyi napilap (hs) is ezt csinálja, megpróbálja rádsózni az olvasnivalót 45-ért, de ha elkezdesz alkudozni, akár 20-ért is odaadják. Na jó, ma már ritka kifogni olyan madár üzletkötőt, aki ennyiért odaadja, de azért volt rá példa. Most egész jól megvagyok nyári sudoku nélkül. Az újság többi oldala annyira tele van betűvel, hogy az erdőtől nem látni a fát, annyit elolvasni úgysincs esély, akkor minek megvenni?

Most el, elszenderedek, holnap vasárnap, munkanap.

Nincsenek megjegyzések: