2017. július 29., szombat

Betegség + finnek

Nem szeretem a betegséget megelőző állapotot, amikor csak azt érzem, hogy valami van, de még nem biztos, hogy lesz-e belőle láz vagy hasmenés. Előre jelzi a szervezet, hogy dolgozik az immunrendszer, nekem pl az éjszakai izzadás és rémálmok az egyik tünet, a másik a nyomottság, s ehhez társult most erős talp és vádli fájás, mintha túráztam volna, pedig nem is. Már egy hete fájt a torkom egy pontban, azt hittem a fogam vacakol, aztán elkezdte a fülem, előbb csak bedugult, aztán fájt, ha úszáskor belement a víz, aztán orrfújásra sípolt, tipikus tünetek, de láz sehol, erre végre tegnap este és ma reggel ledöntött a lábamról. Fokhagymás piritós kenyérrel, lila hagymával, kamilla és borsmenta teával kúrálom magam, nincs itt egy nő, egy pót-anya, hogy törődjön velem, hogy gondoskodjon rólam, hát kénytelen vagyok magam, és most már igazán ideje lenne felnőni, hogy ne kívülről várjam a segítséget.

Tegnap este sokat haladtam a finn feminista aktivista könyvével. Kezdek megérteni olyan dolgokat, amin eddig csak csodálkoztam: miért nem barátkozik a finn (arra nevelik, hogy minden vész esetén is boldoguljon egyedül, ne legyen másokra utalva, ne függjön senki kegyelmétől), miért hiányzik belőlük az udvariasság a nőkkel szemben, pl miért nem nyitják ki előtte az ajtót, és miért nem fizetik ki a vacsora számlát, miért fizet a férj és a feleség külön a boltban. Ha (mi férfiak) valóban tisztelnénk a nőket, nem nyitnánk ki az ajtót nekik, csak annyira, amennyire egy másik férfinak, ha nem lenne pozitív diszkrimináció.

Ma nem tervezek semmit, csak este megyek el szaunába, ha addigra rendben leszek, rendezgetem az irataimat, megkeresem a prepaid sim kártyáimat, visszapakolok a gardróbba, ahol 1 hete hangyát irtottam (azóta nem jöttek vissza), sőt, azt is kiválogatom, ami bent maradt: kidobálom a kopott pólókat, és azokat a nadrágokat, amiket már nem tervezek felvenni.

Tegnap két fejvadász ajánlatát utasítottam el. Jót tesz a lelkemnek, hogy keresnek, és jól esik, hogy most jól érzem magam a munkahelyen, és könnyen mondok nemet. Persze, a pénz lehetne több...

Nincsenek megjegyzések: