2017. augusztus 8., kedd

Baracklekvár - mama receptje

Befőztem a barack lekvárt, íze mint a mamáé. Múmimama is megnyalná az ujját, hát még én.

Volt 2,5 kiló sárgabarackom (persze a boltból, itt nem terem meg), kimagoztam, negyedbe vágtam, fazékba tettem, lemértem. Az eredmény kb 2 kiló. Kilónként 350 gramm cukrot öntöttem rá. Ez nem azt jelenti, hogy szétszedtem 1-1 kilós adagokra, hanem a fazékba 2x350=700 gramm cukrot öntöttem a barackra. Eltettem a hűtőbe. Másnap este látom, hogy átlátszó levet eresztett, olyan, mint a barack konzerv leve. Feltettem főni. Anyu szerint 5 perc után el kellett volna zárni, de mivel még elég sok volt a leve, és a barack is határozott formában úszott a lében, főztem még vagy 10-15 percig, összesen 15-20 percig. Akkor kezdett a barack puhulni, olyan plöttyedt, szabálytalan alakot felvenni, mint az aszalt barack, de még határozott széle volt. Levettem a tűzről, ekkor lemértem, 2,5 kiló volt az egész massza. Közben kiforráztam az üvegeket meg a tetejüket. A Barack még mindig igen leves volt, anyu tanácsára kb 3-4 decilitert lemertem róla, az szörp lesz. A maradékból kivettem még egy merőkanálnyi levet, abban elkevertem a tartósítószert (nátrium-benzoát tabletta, a leírása szerint 1 kilóhoz 0,5-1 tabletta kell), majd visszakevertem a fazékba. Kinyaltam a tartósítószer elkeverésére használt edényt, borzasztóan keserű volt az íze, lehet, hogy kevesebbet kellett volna bele tenni, remélem nem fogja a lekvár ízét nagyon elvinni. Mindenesetre kevertem még 60 gramm cukrot a fazékba, ezt egyrészt a lemert cukros lé miatt, másrészt a tartósítószer ízét elnyomni. Ez után a fazék tartalmát kissé homogenizáltam, azaz belementem botmixerrel, de nem pépesítettem teljesen össze, hagytam, hogy darabos maradjon. A kiforrázott üvegekbe mertem. Lemértem, a végeredmény 2200 gramm lekvár, 300 gramm szörp, és az edényekben meg kanalakon maradt zselés állagú lekvár kb 50 gramm. Tetszik, az íze jó. Pont 3 nagyobb üveg lett tele, meg a lemert lé, abban nincs tartósítószer, az ment a hűtőbe, 1 hetem lesz meginni baracklének. 100% home made. Az üvegek a szaunában dunsztban (törölközők közé tekerve), most nyomtatom a címkét, kész a baracklekvár projekt.

Szerintem ha nő lennék, tök könnyen találnék férjet.

A hétvégi csillagtökös (patisszon) akciómat el sem meséltem... Rántani is tudok, a gyerek megnyalta minden ujját utána. Pedig elég válogatós.

Nincsenek megjegyzések: