2007. október 27., szombat

Csöröge recept javítás

Végre volt egy csöpp időm csörögét csinálni. A receptet már írtam itt, de javítanom kell.

Egy kanál cukorral nem lesz valami édes, mindenképp porcukorba kell forgatni, de akkor sem valami édes. Ha több cukrot tennénk bele, akkor meg lehet, hogy sütéskor jobban megfeketedne, vagyis nem szabad nagyon nagy lángon égetni az olaj alatt. Másik tapasztalat, hogy a fél liter tej nagyon sok. Most csak 2-3 decilitert öntöttem a tésztához, de még így is olyan lágy tésztát kaptam, mint a farsangi fánk vagy lángos esetében szokott, úgyhogy egy csomó lisztet még hozzá kellett gyúrni. Vagyis nagyjából fél kiló liszt volt. Talán jobb mégis a tejet csökkenteni. És a rum: nem találtam meg a sütőrumot, volt viszont viszki, azzal is jó lett a tészta. Még valami, az élesztő. 1 dekánál kicsit több, egy 5 dekás élesztő harmada került bele, amitől a sütéskor kétszeres méretűre dagadt, Ezt sem szabad nagyon eltúlozni, szerintem jobb, ha inkább keményebb a kész csöröge, mint ha olyan levegős, mint a farsangi fánk. Mindenesetre finom lett, ha valaki bekopog, kaphat belőle. Amíg el nem fogy.

2 megjegyzés:

kövi sára írta...

legutóbb gyímesben ettem csörögét:) ne kérdezd, hogy hány éves koromban...

Névtelen írta...

Tisztázódott a csöröge recept hibája, ide jegyzem fel magamnak, nehogy elfelejtsem:

Tej nem is kell bele, csak tefjöl, annyit kell a tésztához adni, amit felvesz. A tészta kemény legyen de nyújtható, mint a száraz levestészta. És vékonyra kell nyújtani, mint a kés foka.

Sütésről: az olaj ne legyen nagyon forró, mert akkor hamar megpirul/megég, úgy még a gyerekek/macsák sem eszik meg.