2011. október 4., kedd

Heti bullshit: RACI

A múlt héten valami menedzsment megbeszélésen ültem, ahol fentrõl osztották az információt, aminek nem volt se füle se farka, még a komoly bejelentések elõtt. Az elõadás közben bullshit bingóztam, húzogattam a strigulákat, mikor elhangzott egy szlogen, vagy kulcsszó, aminek semmi értelme nincsen, csak díszítésként teszik a mondatba. Ilyen a tehát, az izé, de ilyen a felelõsség is. Az utóbbiakra vadásztam.

Akkor ott elhatároztam, hogy csinálok egy "a hét bullshitje" (bullshit of the week) blogot a céges intraneten, aztán mégsem mertem belevágni, mert mostanában könnyen hullanak a fejek, s egy ilyen demoralizáló oldallal biztos bekerülnék a kikerülõk listájára.

Mindenesetre az elsõ heti bullshit kiválasztása megtörtént, a heti áldozat a "RACI" lett, ami a "responsible, accountable, consulted, informed", azaz a felelõsség-mátrix, amit mostanában úgy dobálnak, mint a collstokot. Semmit nem old meg, semmin nem segít a használata, mégis röpköd a levegõben, egy raci itt, egy raci ott, nagyon fontos a raci, gyorsan csináljatok tik is. Aki kitalálta, most biztos röhög magában, hogy ez a mém, ez a viccesnek is tragikus kalapács milyen mélyen beivódott a céges köztudatba.

Azért az áldozat lett az áldozat, mert mikor káosz van, hajunkra lehet kenni a racit. Egy darab jól megtermett, követhetõ vezetõre van szükség, hierarchikus szervezetre, aki kivezet a dagonyából. Akárhány racit rajzolunk, egy sem fogja megoldani a problémát. Ezekben a napokban, ebben a ronda csúszós, nyálkás gazdasági válságban köznevetség tárgya legyen, aki racit rajzolgat.

Nincsenek megjegyzések: