2012. november 28., szerda

Idõ mérésére szolgáló alkalmatosság

Finnül a "mennyi a pontos idõ?" kérdés pontosan úgy hangzik, mint a "mi az óra?", és ezért ha valaki megkérdezi "mitä kello on?", azt szoktam válaszolni, hogy "az óra az idõ mérésére szolgáló eszköz" (kello on ajan mittaamiseen käytätty laite). Meglepõdnek a válaszon, pedig jogos, mint a vicc poénja. Laterális.

Onnan jutott eszembe, hogy megint éjjel van, megint pont most pótolom be a szkvass és a magyar kedd miatt elmaradt esti levelezést, a munkahelyi sárga cédulák digitalizálását, és a múltkor lementett gép-tartalom rendezgetését.

Tudjátok, hogy veszem rá magam, hogy ne maradjak itt hajnalig? Úgy, hogy a laptopomat nem dugom be tölteni, és ha lemerül, elmegyek aludni. Namármost ez egész jól mûködött a múlt hétig: a laptopom akkuja másfél órát bírt, így másfél órám volt elintézni, amit el akartam (egy filmet nem tudtam végignézni), s a gép vigyázott a vonalaimra. De a múlt héten újrahúzattam a gépet, vagyis újra installálták a rendszert rajta, és most a korábbi 32 darabos helyett 64 darabost kaptam. Nem tudom, ez mennyiben más, mint a régi, de az esti gépidõ mérésére már nem tudom használni, ugyanis az újrainstall óta 3 órát megy akkuról úgy, hogy a wifi megy. Most éppen kábelen vagyok, és azt írja, van még 2 órám, pedig már vagy 2 órája nyomom a kulcstáblát.

Az egyetlen látható változás, ami csak kicsit zavaró, hogy a lemeztömörítést kicserélték másikra, és ezzel együtt eltûnt az ujjlenyomat-olvasó funkció, vagyis a gép bekapcsolásakor csak egyszer kell beírni a jelszót (nem kell a bitlocker is külön), és az bevisz a mûtõ-rendszerbe. Cserébe az ujjbegy-huzogatás nincs, és ha elmegy a gép tüzijátékot dobálni, ujjlenyomattal nem tudom úrjaéleszteni.

Ezek szerint az az ujjleolvasó ablak olyan sokat fogyasztott, mint a gép maga, hogy fele annyi idõ alatt kifáradt.

Most szidom a technológiai fejõdést, meg az árammal való spoórolást, mert így elfelejtettem megnézni az órát, s holnap reggel megint fájni fog a fejem, és nem az elfogyasztott menetes Krombacher búzasör miatt, hanem az idõmérésre alkalmatlan akkumulátoros ölgép helyett. Értitek.

Nincsenek megjegyzések: