Lehet, hogy viccnek rossz, de üzleti ötletnek kiváló. Vegyünk egy elhasználódott márkanevet. A cég még agonizál, de a termékeit senki nem veszi. Készíttessünk vele kiváló minõségû, dizájnos terméket, és adjuk el egy másik cég kifogástalan, frissen megújult márkaneve alatt. Rebranding? Nem kell a piacnak tudnia, hogy ki tervezte a terméket, a piac a logót fogja nézni.
A Nokia rég várt tabletje még mindig nincs bejelentve. Windows telefont is alig néhányat csinált. A Microsoft viszont saját tablettel (Surface) és saját telefonnal jön elõ (megölve a "kiemelt partner" Nokiát). Összeesküvést sejtek. (Remélek?) Lehet, hogy a tabletet és a telefont a Nokiával együtt csinálták, és a Nokia minden eladott darab után jogdíjat/részesedést kap?
Mert ha a Nokia márkanév ciki, miért ne adhatná el a csoda termékeit Microsoft márkanév alatt? Gagyi minõséggel is vennék mint a cukrot. S az sem lenne meglepõ, ha a Nokia tisztán design cég maradna, az élén Marko Ahtisaarival. (Akkor viszont nem kellett volna eladni a Vertut.)
---
A múlt héten eladtam azt a pár Nokia részvényemet, és tõzsdés ismerõsöm tanácsára Microsoftot vettem. Számolgatom, mennyivel több profitot hozott volna az utóbbi két napban a Nokia. (Microsoft +5%, Nokia +8.5%) A Nokia elkezdte árulni a nekem-is-kell 920-as Lumiát (Franciaországban :-( ), de a részvény eléggé kockázatos, a Microsoft meg a Win8-at, ami remélhetõleg jól fog fogyni a karácsonyi ünnepekre. És a Nokia sikere is a Microsoftot erõsíti.
A Lumia 920 Finnországban már elõrendelhetõ, 22-én kerül az üzletekbe. Az ára 599 Euro.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése