2015. március 13., péntek

Programozás

Az utóbbi idõben az önbeteljesítõ jóslatokkal, a szavak teremtõ erejével, önszuggeszcióval, és imával foglalkoztam. Mennyire igaz, hogy ha valamit kimondunk, az akár meg is történhet? Legyen reggel! És elõbb-utóbb lesz. A gyermekem gyógyuljon meg! És ha minden jól megy (éssel nem kezdünk még mindig mondatot), meggyógyul. Ha valakinek azt mondom, te, csillog a szemed, akkor elkezd csillogni neki, ha azt mondom szép vagy, elkezdi szépnek érezni magát, ha azt mondom, most mitõl pirul az arcod, máris elkezd elpirulni neki.

Azt hiszem, ezekre a dolgokra mondják, hogy programozás.

Nem tudom mennyire hat a dolog, ha a másik személy, akinek kívánok valamit, nem tud róla, hogy imába foglaltam. A bibliakörben azt mondják, mûködik úgy is, mert végtelen hatalma van a teremtõ istennek, és ha meghallja a kérésem, ugyanúgy ott van a másik ember mellett is, meddig tart neki javítani a helyzetén.

Na azóta búzgón imádkozok.

Hogy legyen végre tavasz, hogy jót aludjak, hogy találjon rám végre és szeressen belém... és hogy ne dohányozzak.

Ez utóbbi miatt elgondolkodtam egy kicsit. Vajon, ha 1 hete nem gyújtottam rá, de még vissza-visszatér a gonosz, és rá akar venni, hogy gyújtsak rá, természetesen az elvonási tünetekrõl, vagy a megszokás hatalmáról van szó, akkor mondhatom-e már büszkén, hogy nem, én már nem dohányzom? Mennyire számít ez hazugságnak?

Ha ilyenkor azt mondom, hogy nem dohányzom, sõt, ezt reggel a tükörben is elismétlem, 33x, ahogy a nagykönyvben meg van írva, közben 3x megfordulva a tengelyem körül, akkor talán bevésõdik, mint önbeteljesítõ jóslat, vagy szuggeráció.

Korábban már írtam a szabadság feladásáról. 3 hete, amikor a cigarettát letettem, úgy érzem, hogy feladtam a szabad döntés jogát, hogy rágyújtok-e vagy sem. Önkéntesen korlátozom magam. Aztán rájöttem, hogy nem is az én döntésem volt, hogy mikor gyújtok rá, mert az nem én voltam, aki egy óra filmnézés vagy telefonbeszélgetés után annyira erõs vágyat érzett, hogy ki akar menni a csillagos ég alá friss levegõbe kevert rákkeltõ füstöt szívni. Nem, az valaki más volt, nevezhetjük a gonosznak, the dark side, vagy sátánnak. Nem, az én énem mást akar, ölelni, szeretni, elfogadva lenni, példát mutatni és megérttetni.

És örökké élni.

Nincsenek megjegyzések: