2015. október 20., kedd

A mai nap tanulságai

1. Bízz benne, hogy helyesen döntöttél.

Ezt valahol olvastam, talán a coelho könyvben, vagy a facebookon valami megosztott irományban.

Magyarázat: hajlamos vagyok újra és újra elővenni már meghozott döntéseket, és az aktuális körülényeket figyelembe véve újra meghozni ugyanazt a döntést, aminek a kimenetele természetesen lehet ellentétes. Most egy példát, hogy értsd: felmondtam. Vajon jól tettem? Akkor úgy éreztem, hogy ez a helyes döntés, mégis újra meg újra megkérdőjelezem. Ha tudtam volna, hogy a főnököm bízik bennem... de ez csak a felmondás pillanatában derült ki. Ha most kellene döntenem, akkor talán máshogy döntenék (bár a stressz jelei továbbra is fennállnak), de akkor és ott a döntés jogos, helyes volt. Hogy is mondta Baracskai? A döntést validálni kell. De ez nem azt jelenti (szerintem), hogy utólag bíráljuk felül. Lehet, hogy nem is a döntést kell validálni. A tesztelésben a validálás azt jelenti, hogy leellenőrizzük, a szoftver alkalmas arra, amire készült. A döntéskor azt lehet validálni, hogy az akkori (ismert) premisszák és döntési függvény helyes eredményt adott-e, vagyis érvényes döntést hozott-e az, aki a döntésre fel volt hatalmazva.

2. A beteg lovat nem kell mindjárt a vágóhídra vinni, előbb meg kell próbálni meggyógyítani.

Magyarázat: Bedöglött a számítógépem. Teljesen kétségbe estem, hogy elvesznek a fotóim, naplóim, meg excel tábláim. Ma már használt gépeket nézegettem, hogy mennyibe kerülne venni egy kb 3-4 éveset, pedig volt egy ötlet, egy lehetséges megoldás, amit előbb ki akartam próbálni. Persze kell a B terv arra az esetre, ha az A nem működik. Gyanítottam, hogy a videokártyával lehet valami, mert fotó rendezés közben ment el a kép, és utána is a képpel volt hibám. Van itthon egy másig régi gép, abban van egy videokártya, ki akartam próbálni azzal. És bár a kép aránytalan, ez a régi kártya még nincs felkészítve a lapított (szélesvásznú) monitorhoz, de képes vagyok rajta dolgozni, vagyis nem veszett el semmi.

A harmadik meg az, hogy

3. Hiába fekszem le korán, még korábban fogok reggel felébredni.

Tegnap már fél 10-kor ágyban voltam, ennek örömére fél 4-kor ébredtem... Elértem még a tévében az éjjeli műsorok végét, aztán 5-től 6-ig nem volt semmi, akkor végre kezdődött a reggeli hírműsor, időjárás, ilyenek. Ennek ellenére csak fél 10-re értem be a munkába. Nem értem... Pedig annyi átadni valóm lenne.

Nincsenek megjegyzések: