2017. július 21., péntek

Kovászos kenyér

Gondoltam megemlítem a kovászomat is, Bözsinek hívják, a nagyanyám és a nagynéném után, emlékszem a mama nagy fa kádjára, amiben a rétestésztát gyúrta, nekem olyan nincs, de kovászom van. Otthonról hoztam, K* adta az övébõl. Az elsõ este azt hittem megromlott, olyan savanyú volt, mint az ecet bár nem olyan mint az aceton. Adtam neki lisztet meg vizet, teljes kiõrlésû bio rozslisztem van, és felhógyagosodott, ahogy kell, megint "megetettem", megint szépen megindult, szaga mint a mustnak, szóval él, na ebbõl ma reggel kivettem 150 grammot, tettem hozzá 380 gramm kenyérlisztet, meg 100 gramm teljes kiörlésû lisztet, meg 2,5 dl vizet, és összegyúrtam, betettem a hûtõbe, s kiváncsian várom, hogy milyen kenyér lesz belõle. Az állaga jónak tûnik. A sót ne felejtsem el majd este belegyúrni. Jön a gyerek, majd vele gyurmázunk, meg sütünk.

Annyira de annyira unatkozom, mikor otthon vagyok, hogy mindenféle szórakozást kell kitalálni, mint ezt is, hogy ne omoljak össze (szél kele most hol bú szele kél). Tegnap már majdnem kértem cigit, mert azzal elmegy az idõ, de aztán eszembe jutott, hogy milyen nehéz volt leszokni, meg hogy ez az egyik büszkeségem, sikerélményem.

A fû is megnõtt, azt is le kellene vágni, kaptunk új, akkumulátoros fûnyírót, könnyebb, mint a korábbi benzines, könnyebb átvinni a hátsó kertbe is. De csak akkor lehet vágni, ha süt a nap, mert ha vizes, akkor a franc vacakol vele, forgatni, meg szárítgatni.

Még azt nem tudom, mit csinálok a hangyákkal, most a gardróbszobát lepték el, ami tele van mindenféle kacattal, azt hiszem mindent ki kell pakolni, a ruhákat át kell válogatni, mi az ami megy a máltaiaknak, mi az ami még jó lesz, öregszem, havaii mintás ingeket már nem igazán fogok felvenni, aztán az egészet felmosom Domestossal. Ez, hogy megvan a terv, megnyugtat, nem pánikolok rajta, s alig várom már, hogy otthon legyek és csináljam.

De a friss, kovászból készült kenyér sokkal jobban izgat. Vajjal, Magyarból hozott TV paprikával.

Jut eszembe a tv, tegnap néztem az úszó olimpiát, akadozott az adás, de legalább jött. Magyarul.


Nincsenek megjegyzések: