2017. november 20., hétfő

Rövidek

A hét végén a finnországi magyarok egyesülete bált szervezett. Volt minõségi muzsika (lakodalmas-hangulat, *szécsipál, *omega, meg *hajmásipéter), volt finom vacsora, és emberek.

A vicces az volt, hogy a termet bérbeadó társaság vezetõje is ott volt, és miatta nem lehetett alkoholt árusítani, tehát minden piát ingyen lehetett elvinni, de a névsorban húzták a strigulát, és a buli végén, amikor a góré elment, mindenki rendezhette a cehet, azaz támogathatta az egyesületet "önkéntes" adománnyal.

Azért jó volt, kivételesen ha élvezni nem is élveztem, de azért nem türelmetlenkedtem, hogy mikor lesz már asztalbontás.

Azt hiszem még nem láttam Finnországban gesztenyepürét azon kívül, amit én szoktam becsempészni be az országba.

---

Szombaton beindult az új metró, ami Espoo városát köti össze Helsinkivel. Avagy nem új, csak a régi hosszabbodott meg.

A finn (helsinki) metró nem egy bonyolult állat, olyan, mint egy kétfejû giliszta, a vége elõtt elágazik 2 felé, az egyik ide megy, a másik oda. Most a farka lett hosszabb.

Szombaton és vasárnap annyi túrista próbálta ki az vonalat (meg kell hagyni, hogy szépek az új állomások, bár én nem túrista voltam, hanem csak kelet-Helsinkibe "kellett" mennem templomba), hogy többen utaztak rajta, mint egy zsúfolt hétköznapon.

Az espooiak elugottak a vonal másik végére (kb mint a köki terminál) kávézni, a kelet-helsinkiek meg elugrottak hozzánk espooba (ott van a westendnek megfelelõ pláza) kávézni. Jó kis népünnepély volt.

---

Mindjárt 100 éves Finnország.

---

Volt még valami, de elillant.

Ma újra esett egy kis hó. Helsinki partjainál fókát láttak (itt ritka, feljebb élnek).

Nincsenek megjegyzések: