Finnországban január 1-től a 95E benzin helyett 95E10 benzin kapható. Ebbe a széndioxid csökkentés jegyében 10% etanolt kevernek, ami nem jó minden motorba: fűnyírókba, régebbi autókba, például a tavaly eladott Bubukánkba.
Azt mondják, az új üzemanyaggal megnő a fogyasztás, érdemes helyette 98E5-öst tankolni, amiben csak 5% az etanol, de drágább.
A döntéshozók adtak a szarnak egy pofont. Ha az üzemanyagba több etanolt kevernek, és a fogyasztás megnő, akkor az autók ugyanannyi benzint fognak elhasználni, plusz az a többlet etanol is a levegőbe megy. A tökéletlenül elégett etanol ráadásul nagyobb gondot okoz, mint a széndioxid. Maaargiiit...
7 megjegyzés:
úgy nézem európaszerte dívík az "újítások" stílus, ami arra jó, hogy az ember agya elszáll, ha kicsit is gondolkozik
Hűűű, látom igazi szakértővel van dolgunk.
Bocs, de amihez nem értesz, arról ne írj!
A benzinfogyasztás ugyanannyi marad, magából az etanolból fogyaszt többet az autó, ami pedig környezetbarátabb, így csökken a károsanyag kibocsátás.
Ja és ezt a 'cikk' írójának szántam, nem az előttem szólónak...
Kedves Márti! Örülök, hogy ide hozott a google, és megosztottad velünk egy szakértõ véleményét.
Vegyük sorra.
Ez nem cikk, ez a blogom, a saját gondolataim, és ez egy bejegyzés. Miért ne irhaték arról, amirõl akarok?
Nem szakértõ, és a megjegyzésed bántó. Nem derült ki, te mennyire vagy a téma szakértõje. Ha az vagy, jól leplezed.
Amit írtál, átgondoltad? Ha a benzinfogyasztás azonos marad, mitõl csökkenne a károsanyag kibocsátás? És ha azonos marad a benzinfogyasztás, minek keverünk hozzá még etanolt is? Hogy drágább legyen, és jól megéljenek az etanol termelõk is? Nem azért higítjuk az üzemanyagot, hogy kevesebb benzinre legyen szükség?
Finnországban január 1. óta csak E5 és E10 üzemanyagot kapni. A finn újság rengeteget foglalkozott a témával, és rendesen körbejártuk. Hogy az E10
- nem mindenbe jó
- alacsonyabb a fûtõértéke (etanol a benzin 2/3-a), ezért ugyanakkora sebességhez/gyorsuláshoz több fogy belõle (az újság tesztje szerint 2-3%-kal)
- ha nem ég el teljesen az etanol, reaktívabb, mint a benzin, károsabb a környezetre
- a henger falán lecsapódó pára vizezi, vékonnyá teszi az olajat, kenés romlik, motor tönkremegy
Aki akar, tankolja. Tankoltam 2 hónapig, és mehettem olajcserére, csörgött a motor tõle. Lassabb lett az autó. Nem bízok benne. Inkább tankolom azt, amit még a fûnyíróba is lehet. A 98E5-öst. Nekem jobban megéri, az átlagfogyasztásom ezzel alacsonyabb, jobban gyorsul, és az ára "csak" 5 centtel több (1.529 / 1.579).
hmmm
jó akkor:
1. az etanol tisztábban ég, mint a benzin
2.20-30 %-kal fogyaszt többet belőle az autó, de lényegesen olcsóbb, és sokkal jobbak a károsanyag kibocsátási értékei
3.a kopogás arra utal, hogy túlságosan nagy arányban keverted az etanolt a benzinbe és nem használtál átalakító elektronikát, nem tudom milyen volt a pontos arány, de átalakítás nélkül érdemes megtartani 30-70-es arányt
4. mivel az alkohol oldja a lerakódásokat , néhány száz km megtétele után érdemes kicserélni az üzemanyagszűrőt, hogy ez ne okozzon problémát
5. bizonyos 1992 előtti autótípusoknál fordulhatnak elő problémák az elektronika beszerelésénél
6.tesztekkel bizonyítottan nem okoz károsodást a motorban, ez nem metanol, hanem etanol
7. 3 éve foglalkozom megújulókkal és klímavédelemmel,jelenleg konkrétan bioetanollal, számos cikket és szakanyagot írtam a témában,valamint elemzéseket készítettem, ezért úgy érzem némi közöm van a témához.
8. nem akartalak megbántani, elnézést az első komment hangvételéért.
Kössz a kiegészítést, korrekt, érthetõ.
Az E10 üzemanyagban max 10% etanol lehet. Itt nálunk, Finnországban, nem magunk kevergetjük.
Az össz-üzemanyag fogyasztás nõ meg (2-3%), ez az, amibõl többet kell tankolnom, és ez az, ami nálunk még drágább is, mint ami tavaly volt (E10 nélküli E95-ös).
2-3%-kal több, amiben 5%-kal kevesebb a benzin, a benzin (kõolaj) fogyasztás alig csökken.
---
A BMW és a Mercedes vizságóldik a motor károsodás miatt, most itt azt javasolják, ilyen autóval csak 98-as tankoljanak.
Ha átáll valaki a kevert üzemanyagra, mindig cserélni kell a szûrõket párszáz kilométer után?
---
Az etanol problémája itt Finnországban, hogy nem kapnak az elõállításához szükséges mértékben alapanyagot, ezért pálmaolajat használnak, amiért õserdõket írtanak ki.
A finn Neste olajtermelõ és forgalmazó mondja, hogy próbálnak szerezni fáradtolajat, zsírt, de nem kapnak. Ennélkül kénytelenek használni a pálmát. Amiért a Greenpeace tüntet ellenük...
Ha lenne mibõl, gondolom olcsóbb is lehetne, talán környezetbarát is lehetne. Ha erdõket vágunk ki miatta, nem jobb, mint a régi benzin. Amibõl rádásul alig lett kevesebb.
Engem mint átlag felhasználót az érdekel: olcsóbb legyen, és ne tegye tönkre a motort. Talán majd mesélek a blogon a vízerõmûbõl származó áramunkról is (amirõl nem lehet megmondani, hogy hol készült, de többet fizetünk érte, mint a sima áramért).
Azt hiszem, ennél jobban kellene értenem hozzá, hogy itt okoskodjak. Ezt hallom, ezen bosszankodik a finn átlagpolgár, meg én, és errõl szólt a bejegyzés.
Óóó, az üzemanyag szűrőt a nagyobb arányú keverésre írtam, nem erre a 10%-osra, azért lehet, hogy ezt sem árt majd megnézetni...
Viszont a BMW és a Mercedes talán csak a garanciakötelezettségei alól akar kibújni, de ezt majd vissza vonom, ha pozitívan zárul az ügy.
Egyébként pedig az őserdők irtásával kapcsolatban teljesen igazad van, ezzel mi is foglalkoztunk, ezért jobb a hagyományos kukoricából és termelődő mezőgazdasági hulladékból előállított etanol, szívesen vázolnám az egész problémakört, közben eloszlatva a tévhiteket, de azt hiszem ez most ide túl hosszú lenne.
Megjegyzés küldése