2017. október 17., kedd

Hátast dobok az új biztosítási díjakon

Biztosítótól jött egy levél, hogy a kasko-m decembertõl 50 euróval növekszik. Eddig autó biztosításra éves 950 eurót költöttem, ebben a hülye finn rendszerben csak 15%-on áll a bónuszom. Hiába nem volt karambolom az utóbbi 15 évben, ha az autót eddig lízing cég nevére biztosították, nem nekem gyûltek a balesetmentes évek. Most hogy az autó saját, ha lassan is, de biztosan elkezdett növekedni a bónusz és csökkenni a fizetendõ. Na de a kasko mégis emelkedik, mert a neten megkötött biztosításért járó kedvezmény letelik. Basszus.

Gondoltam, ha emelnek 50 eurót, akkor jó magyar módra megnézem, mit ad a szomszéd, a kompetitor. Volt valami jogszabály változás, és most a max bónusz 80% lehet, és a biztosító maga vizsgálhatja, milyen múltam volt, nem kell kikérni a másik biztosítótól az igazolásokat. Azt hittem káprázik a szemem, mikor ugyanerre a kasko-ra meg kötelezõre kihoztak 323,88 eurót. Gyerekek, ha 325 euro lenne évente, akkor is megérné váltani!

Gondoltam beírom az adataimat, bejelentkezek a banki azonosítókkal, hogy megtudjam, mennyi is a valós, a saját bónusz-százalékommal számolt összeg, hogy megéri-e úgy is. Mert eddig az volt a tapasztalat, hogy amint megadom a saját adataimat, az oldal sajnálattal közli, hogy a saját bónusz százalékom szerint... blabla, és ilyenkor feljebb szokott menni a valós fizetendõ annyira, hogy ne érje meg váltani. Fifikások ezek a biztosítók, pontosan tudják, mennyit fizetek az ellenségnek.

De nem, az oldalon nagy betûkkel ott a fizetendõ, ugyanannyi, mint a beharangozó oldalon, és még ez: "Köszönjük, hogy áthozod/áthoztad hozzánk a biztosításodat. Nem kell semmit tenni, mi majd lerendezzük az elõzõ biztosítóddal."

Mondom, ha ilyen rendesek, akkor azonnal aláírom, hol a gomb, hogy elfogadom az ajánlatot. Erre csörög a mail, már jött is a kötvény, hogy mától náluk vagyok biztosítva, és mivel van egy lakásbiztosításom is, ezért már törzsvendég kedvezményt is kapok mindenbõl, ami 15% minden biztosításomból. Hoppá, erre nem számítottam.

Hát én azt hittem, hogy mindjárt hátast dobok.

A pozitív meglepetések mindig felpezsdítenek.


Nincsenek megjegyzések: