Power of now! címmel hallgattam nemrég egy előadást valami életvezető vagy marketing gurutól. Arról szólt, hogy amit ma megtehetsz, ne halaszd holnapra. (Van, aki képes ezért az üzenetért sok pénzt fizetni!) Ezzel összecseng, amit valamelyik nagy pszichomókus mond, hogy nincs múlt, az elmúlt, azon nem lehet agyalással sem változtatni, és nincs jövő, mert azt nem tudjuk előre, és agyalással befolyásolni sem nagyon, marad a most, itt és most kell élni és jól érezni magunkat. Ez kicsit ütküzik a hosszútávú tervezéssel, ami azt mondja, a jelenbeli (korai) örömöket halaszd el egy későbbi nagy öröm reményében, meg az altruizmussal, miszerint a saját érdekeidet áldozd fel egy nagyobb közösség (a saját génállományod) túlélése érdekében. Ezzekkel nem akarok vitatkozni, sem agyalni rajta, de belefér a most-elméletbe: most cselekedj úgy, hogy a jövőben jó legyen, tedd meg azt amit meg kell, hogy később jó legyen. Vagyis a most az, amikor élünk, sem múlt, sem jövő nincsen. Értem?
Valamiért a most fontos marketing kulcsszó. Ezt is egy guru, talán Mintzberg mondta, hogy érdemes a hirdetéseidben, üzeneteidben szerepeltetni a MOST szót. Nem tudom hogy vagytok vele, nekem minden olyan levél, hirdetés, amiben szerepel a most, tukmálásnak tűnik. Vegyél MOST, MOST még raktárról, regisztrálj MOST, MOST még előnyösebben, CSAK MOST. Nálam valamiért ellentkező a hatása, de elhiszem, hogy sok emberre hat, és működik. (Nem véletlen élnek meg a direkt marketinges cégek. Most. Még.)
Ma reggel viszont láttam egy JÓ hirdetést. Egy rövid szlogent. Auditálásra szólít fel az egyik ISO tanusító cég hírlevele. Ennyi az üzenet: ITT AZ IDŐ.
Elindult az agyam rajta. Nincs benne, és mégis benne van a MOST. Magyar kultúrterületen szocializálódott embereknek ugyanis ebben a rövid mondatban is benne van a most. Utána következik: "Itt az idő, most vagy soha!" Vagyis amit ez a tanusító cég mond: MOST VAGY SOHA! És ez pontosan megfelel annak, amit a marketingesek mondanak. Mégis máshogy, van benne egy csavar, egy ötlet. Nekem jobban is tetszik így.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése