2009. január 26., hétfő

Requiem

Tegnap újra megnéztem Webber Requiemjét (youtube link). Ezt láttam koncerten. Minél többet nézem, annál jobban tetszik, bár még mindig furcsa, fájdalmas, disszonáns. Arra gondoltam, hogy ha írnék végrendeletet, ezt tenném bele végakaratnak, hogy a temetésemen ezt játsszák, hadd szenvedjenek, akik ott lesznek.

Sem a temetés gondolata, sem a Webber darab nem vicces, szóval vicceket kerestem utána, aztán megnéztem két Kaurismäki filmet, a Hazudozó igazán jó volt, az F-korszaki munkásról szól (81-ben!), akit nem lehet munkahelyre beterelni ("az a munka, amit Ön ajánlana, nekem nem elég jó"), a Jackpot 2 nem annyira, bár a képek szépek. Még a híressé válásuk elõtt forgatták a fivérek. Az elõbbiben meg Aki játszott fiatalon fõszerepet.

Ja és a filmben úgy mutatkozik be, hogy Ville Alpha, ami késõbb a filmtársaságának a neve lesz (Villealpha productions).

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

nagyon szeretem kaurismaki-t.