Reggel azon gondolkoztam, hogy ha ilyen ütemben haladunk a CO kibocsátással, meg a környezet felélésével, megeshet, hogy a légteret majd le kell zárni, mindenféle koszból eredő füstök miatt, és akkor a kínai vacakok sem tudnak berepülni Európába, és nem fogják végre veszélyeztetni az itteni munkahelyeket, de aztán el kellett hessegetni az örömöm, mert a kínai vacak vonattal jön, meg hajón, azokat semmiféle vulkán nem veszélyezteti, ahhoz végre ki kellene fogyni a kőolajnak meg szénnek, vagy nagy háború kellene valahol félúton, azt meg nem igen akarok az elkövezkezendő 50 évben (ha az várható élettartamom 67 év, akkor 30 háborúmentes év is elég, de szeretném, ha a gyerekeim is megúsznák még a 3. világháborút).
Finnországban elég nagyok a távolságok, a sarkkör, ahol a télapó hivatala van, 900 kilométer ide, és az még csak a Lappföld kezdete, onnan északabbra vannak a tunturik, sípályák, túristaparadicsomok, ahol rengeteg belföldi túrista maradt, és onnan még 500 kilométer felfelé a Norvég határ, szóval itt autózni meg vonatozni nem nagyon lehet, aki teheti, repül. Egyébként a vonat is árban ott van, mint a repjegy, persze aludni is kell rajta, meg jó, ha a kocsit is elviszi, hogy abban a lakatlan világban közlekedni lehessen.
"Konduktööri sanoi, että juna on 25 prosenttia ylibuukattu" - a kalauz szerint a vonatot 25%-ban túlbúkolták, azaz ennyivel több jegyet adtak el, mint hely van.Hehe, elképzelem, milyen lehet állva aludni.
Olvasom az újságban, hogy a rengeteg "nyaraló" fennrekedt Lappföldön, a légtér zárlata miatt nem tudnak haza utazni, még a VIP vendégek se. (Sőt, a lengyel elnök se. Bár az már nem siet sehová.) Azt írja a sanomat, hogy az éjszakai, ottalvós vonatjegyekért egymás haját tépték az utasok. De még az Európa, azaz Tallin felé induló hajók is tömve vannak, és a mentőhelikopterek sem indulnak, akkora a gáz a levegőben.
Most el lehet gondolkozni azon, kell-e olyan messzire menni síelni, vagy menjünk csak kocsival (négy kerék, két gyerek) a telekre. Éljen a Balaton, éljen az M7-es!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése