A közeli nagyáruház mélygarázsában lehet áramot tankolni. A hibrid, vagy elektromos autók odahajtanak, rácsatlakoznak, és míg a tulaj vásárol, a kocsi feltöltődik. Okos ötlet, az áruházban úgyis hosszabb időket eltöltünk. Ezen az alapon moziba, színházba is be lehetne csalogatni az elektromos autós ritka népeket.
Elektromos töltő - kép az Indexről
(Ma van az autómentes nap, vajon az elektromos autókra is vonatkozik?)
Ahogy terjednek az elektromos benzinkutak, egyre több ilyen autó lesz körülöttünk. Ha nem lenne hol "tankolni", nem lennének a népek hajlandók lecserélni a kocsit. Kicsit csirke-tojás kérdés, melyik volt előbb?
A múltkor olvasom, hogy a Neste (a finn Mol) új töltőállomásokat nyitott, ahol gyorstöltéssel már 7-8 perc alatt meg lehet tankolni az elektromos autókat.
Tankolni, írom, áramot tankolni. Az érdekes az, hogy bár az áram nem csövön, hanem vezetéken jön, az elektromos autókat töltő állomás mégis ugyanúgy néz ki, mint a benzinkút. Van egy kútoszlop, belőle kihúzható cső, majdnem olyan vastag, mint a benzines, és a végén egy ugyanolyan formájú fej, töltőpisztoly, hosszú csővel, mint a benzines benzinkutakon. Paradigmát váltunk, de a töltő változatlan. Miért? A röfi miért nem jó? Talán azért, hogy a szőkék is tudjanak tankolni.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése