2011. szeptember 25., vasárnap

A szûkös készlet stratégia

Olvastam a múlt héten a marketing stratégiákról. Ott, ahol feliratkoztam a hírlevél listára, aminek elvesztettem a postaládája feletti uralmat. Eszembe jutott egy újabb stratégia, a szûkös készlet stratégiája. Ha valami hiánycikk, az emberek képesek egymást taposva sorba állni érte. A sor jó, tudjuk a helsinki kocsmákról, ahol hosszabb sor kanyarog a bejutásra várva, az a kocsma jobb.

Lehet, hogy az új meego telefon is ilyen stratégiával készül piacra? Azt mondták, az USA-ban és Angliában nem lesz elérhetõ. Miért, ha ez lenne a nagy piac? És miért, ha ez végre egy jó Nokia, gyors, lapos, linux? Nekem már az elõdje is bevállt, s az újat már az elõrendeléskor elkapkodták mindet. Lehet, hogy pont a szûkös hozzáférés miatt lesz majd sorbanállás az Aleksanterinkatu-n?

Ha ebbõl a telefonból sikerülne rengeteget eladni, az azt jelentené, hogy a finn telefongyártónak nem kellene lehúzni a rolót, megmentené a céget, és az egész finn gazdaságot, s nekünk sem kellene azon aggódni, jut-e holnap zöldségre gyümölcsre, vagy csak zsíros pirtóskenyérre. (Bár a vega pecsenyezsír szûkös importtermék, talán pont ezért ilyen értékes a számunkra, hogy csak ilyen fontosabb ünnepnapokon fogyasztjuk.) Igen, igen, boldog születésnapot Cstom!

Nincsenek megjegyzések: