2012. december 24., hétfő

Így ünneplünk

Azt hiszem mindenki máshogy ünnepel. Már az, aki ünnepel. A legtöbben lopott, vagy internetrõl szedett képeket tesznek a facebookra. Van, aki lefotózott egy fát és azt küldte el. Van, aki SMS-t küld, még olyan is, akivel alig tartjuk a kapcsolatot. Pl a volt fõnököm. Vajon nincs jobb dolga karácsony este, mint rám gondolni, és esemesezni? Vagy báj difólt, mindenkinek megy az SMS? Akkor az egy rakás pénz.

Na igen, az ajándékozás pénz. Legalább 25 doboz daim-os kávét vittem már Magyarországra, ez egy jó ajándék, mindenki szereti, van, aki mindig kéri, de mi még nem próbáltuk, most ez volt az egyik meglepetés. Mert azért mi is szoktunk kávézni finn módra, úgy naponta 3-4-szer.

Na de hogy ünnepelünk mi? Járok erre a párhuzamos programozásos kurzusra, és hetente jönnek a feladatok. A múlt heti határidõt a vizsgaidõszakok miatt 23-a éjfélre tolták, nyugati parti idõszámítás szerint, tehát én tegnap éjjel és ma reggel mátrixszorzás programot írtam GPU-ra. Kilenckor sikerült elküldeni (az USA éjfél elõtt egy órával), de már jött a levél, hogy a szervereik túlterhelõdtek, ezért adnak még 3 napot, tehát a karácsony alatt lesz idõm egy gyorsabb algoritmust (téglázás - csempézés?) is megírni, hogy ne csak meglegyen a ZH, de plusz pontot is kapjak érte. Közben kezdõdik a pénzügyi analízis kurzus, ott Starbuck tõzsdehozamot kell számolni R programmal. Na az húzós lesz.

Reggel odaraktam a levest, na jó, elõbb csak ázni, aztán kettõ körül elkeztem fõzni, este 8-ra már állt a fa, és este 9 órakor megebédeltünk. Mákos nudli volt a leves után, mert elfelejtettem kiflit venni. És ahogy mondtam, közben még elszaladtam télapót játszani, meg megvenni a holnapi töltöttkáposztához valót. Aztán a szokásos szoba-átrendezés, kell a hely a fának, fadíszítés, és egész türelmesen, nagyobb morgások nélkül sikerült karácsonyt varázsolni a lakásba. Egész pofásak most a könyvespolcok, hogy egymás tetejére pakoltuk õket. A zongorát sem kellett kidobni.

Most hallgatjuk, ahogy a gyermek karaokézik, élvezi, a saját hangját visszahallani a hangszórókból. Püföli hozzá a rózsaszín zongorát.

Nincsenek megjegyzések: