2014. október 1., szerda

Apa leszek (újra)

Tegnap voltam a gyermekem óvodájában. Ettõl a héttõl enyémek a péntek délutánok. Meglepõdtem, mert ez ugyanaz az óvoda, ahova a nagyok is jártak 1998-2002 között, csak új helyen. Mert a régi épületet lebondtják, a helyére újat építenek. A program ugyanaz, reggel aamupiiri-vel (reggeli körbeülõs beszélgetõs) kezdenek, van sali (amolyan tornaterem), erdei kirándulás, és sok óvónõ a kevés gyerekre. A vezetõ, aki 26 évig szolgált (vele 3 éve beszéltem is, mikor a lányomnak helyet kerestünk), idén ment nyugdíjba. Kiváncsi lettem volna rá.

A kislányom egyik óvónõje - szintén régi bútordarab - emlékszik még a fiaimra. Azt mondta az ikreket sokáig emlegették utána. Naja, biztos elevenebbek voltak az átlagnál.

Kb jól vagyok. Jön a fagy (reggel kaparni kellett az autót), de nem zavar, korán bejövök dolgozni, sokáig maradok, gyûjtögetek a télire. Órákat. Talán most sikerül lefaragni a mínuszokat.

Rengeteg munka lenne a ház körül. A fagy elõtt még egyszer levághatnám a füvet, fel kellene tenni az új fügönyöket, takaríthatnék is, mellette megnézhetnék néhány filmet, kivettem a könyvtárból egy csomót, amiben Mads Mikkelsen játszik. Bírom a fazont.

Jut eszembe, megmaradt egy liter zsíros tejem (3%), kipróbáltam, tudok-e paneert csinálni. Tudok, és egész jó lett, tömör, kockázható. Este csinálhatnék egy palak paneert (vagy slag paneert). El ne felejtsek gyömbért venni.

Nincsenek megjegyzések: