2017. február 2., csütörtök

Hülye vagyok

Mondjátok, miért nem látja mindenki azt amit én látok, és miért nem érzi mindenki azt, amit én érzek? Miért kell mindenkinek mindent elmagyarázni? Lefordíthatom, hogy jobban értsed: Miért van tele a világ hülyékkel?

Hogy definiálod azt, hogy hülye? Úgy, hogy nem érti meg azt, amit mondasz. Ha sokadszorra mondod, máshogy, lassan, tagoltan, szájbarágósan, akkor is. Csak a saját igazát hajtogatja.

Mi van, ha én vagyok a hülye, és mindenki más normális? Mi van, ha én vagyok az a szerencsétlen autós, aki szembe megy az autópályán a forgalommal?

Ha én vagyok a viszonyítási alap, az inercia rendszer, akkor hozzám képest mindenki hülye. Ha elfogadom, hogy nekik is igazuk lehet, és az õ irányuk a helyes, akkor én vagyok a hülye.

Na és akkor beindul az énvédő mechanizmus, az nem lehet, hogy ennyire rossz legyek, ennyire hülye legyek, hogy ne ismerjem fel, hogy nincs igazam, és ragaszkodok a magam igazához a végsőkig.

Aztán mikor egyre többen jönnek szembe, meginog a hitem a saját igazamban, és úgy járok, mint az a szerencsétlen kísérleti alany, aki kénytelen volt pirosat mondani a kékre, mert mindenki más pirosat mondott rá.

Előbb-utóbb beadom a derekam, és úgy teszek, mint a többi agymosott, de addig csak a feszültség nő bennem, már lassan felrobbanok.

(Közben kiderül, hogy olyan, hogy valaki átlagos, nincs is.)

Nehéz.

Nincsenek megjegyzések: