2020. augusztus 1., szombat

Távmunka a hétvégi házból

Hozzá kell szoknom, hogy akárhová megyek, mindig vigyek magammal szemüveg tisztításához való kendőt és folyadékot.

Eljöttem vidékre, és először távmunkáztam tó partjáról, hétvégi házból.

Többet haladtam, mint otthon szoktam, mert kevesebb volt a kísértés: nem kellett főzni, mosogatni (folyóvíz híján inkább eldobható vagy elégethető tányérokat használunk), és kimenni sem volt kedvem a szúnyogok és punkki - mi az magyarul? - miatt.

Bár most fúj a szél, ilyenkor kevesebb a szúnyog.

Hosszú munkanapot csináltam, mert mást nem nagyon tudok itt kezdeni (mert ha befejezem, ki kellett volna menni bogarakat etetni).

Ez tetszik, mármint az, hogy itt ülök a mökki emeleti sarokszobájában, az úgy nevezett viskikamari-ban (kb whisky-szoba, itt szokott a gyártulajdonos nagypapa vendégeket fogadni és italozni), ahonnan az esti és éjszakai napfény tökéletes látványt nyújt (a fák, és egy omladozó faház miatt az északi oldalon a tó nem látszik, de nyugatra és ha az ablakhoz megyek, keletre látszik). És itt lehet, tudok dolgozni.


Reggeli kilátás a viszki szobából

A tegnap esti szaunázás közben arról beszélgettünk, hogy jó itt, ha tudtam volna, hogy rendesen megy a mobil net, itt tölthettem volna az egész nyarat. Ez az utolsó hétvége, hogy a család itt van, kezdődnek  az edzések, 1 hét múlva kezdődik az iskola (aug 10! - minden évben egyre korábban, hülyék ezek a finnek, megvárhatnák legalább a GGP-t), és a távolság otthontól akkora, hogy már nem jönnek ide csak úgy, esetleg 1-1 hétvégére el lehetne jönni, de hétvégén meccsek vannak. A tó is egyre hidegebb. Kár.


Szúnyog ellen kapucni (c) Ben Kenobi - függőágyak - grillező hely

Ha jobban bírnám a szúnyogokat, tölthetném a napot függőágyban, szedhetnék málnát, ribizlit, s ha szeretném a feketére égetett karcinogén húsokat, lehetnék grill-mester, a tüzet meg tudom rakni kint is, a szaunában és a házban a kályhában is, s most én vagyok azt hiszem a rangidős férfi. Mindenesetre a gyerekek munkájának az irányítását rám szokták bírni, én nem üvöltözök velük délután 3-kor, kanállal verve a fazekat, hogy ébresztő. (Talán azért, mert én vagyok itt a vendég). Az mondjuk nekem volt kellemetlen, mikor végig kellett néznem és hallgatnom, hogy a tizenévesek nem voltak hajlandóak megmozdulni a kedves ébresztő szavakra, de aztán jó hátbaröhögték a ház úrnőjét/házinénit (emäntä - nincs jobb ford). Nem szívesen nevelnék finn módon finn gyerekeket...

Szóval a civilizáció egy-két kelléke hiányzik csak (vécé, zuhany, szemüvegtörlő kendő, csapból folyó víz, tévé - még jó, hogy áram van), a többi quite OK.

Nincsenek megjegyzések: