2024. január 22., hétfő

Választások

Míg Budapest polgármester, addig Helsinki államfõ választási lázban ég. Jól fejeztem ki magam? Elmentem átvenni valami könyveket a könyvtárban (tolószékes lélegeztetõgépes pokemon-játékos ismerõsöm írt 3 könyvet, egyiket már olvasom, a másik kettõt rendeltem meg kölcsönzésre), s ott a könyvtárban látom, hogy elõválasztási fülkék vannak. Éltem állampolgári kötelességemmel és lehetõségemmel. Nem kellett hozzá más, mint személyi igazolvány.

Budapesten már nem választhatok, nem is akarok beleszólni az ottani helyi ügyekbe. Puzsért hallgatom, azért van róla véleményem. (Tavaly elõtt Barcelonában választottam.)

Voltunk a hétvégén a gyerekekkel az Iso Vasikkasaarin, ami kirándulósziget Espoo partjainál. Nyáron szoktunk oda menni, csak hajóval lehet megközelíteni. Most átsétáltunk a tengeren. A jeget vastag hó fedi, nehéz volt rajta menni. Mivel -20 fokok voltak, nem kellett attól tartani, hogy a jég beszakadna.

Azt írtam, hogy a gyerekekkel. Igazábol csak az egyik fiam volt ott, meg a finn barátnõje, akivel alig 2 hete ismerkedett meg. Szimpatikus. Táncos, mint a fiam. Meg szinkronszinész.

Kb jól vagyok. Szilveszter óta nem gyújtottam rá. Nem is szeretnék, bár most nagyon kísért.

Ma megkaptam a fizetés-papírt. Holnap, ha minden igaz, jóval többet csenget a postás, mint számoltam. A hétvégén utazás-kiállítás volt a vásárközpontban, ennek kapcsán a légitársaságok akcióznak, ma gyorsan vásároltam néhány repjegyet. Ahogy ígértem, megyek anyámat látogatni és gondozni. Nem kéthavonta, hanem havonta. Barcelonába idén eljön a barátnõm is. Onnan átrepülünk Budapestre is. Ha már egyszer Európában vagyunk, összekötjük a kellemest meg a családlátogatást a lányom kerek születésnapjával.

Nincsenek megjegyzések: