2007. január 3., szerda

Autó vizsgáztatás

Beadtam a kocsit a szervízbe. Nem szeretem a Renault-t, mindig ijesztgetnek, most pl. vezérműszíjat akartak rám sózni akciósan 150 ezerért. Azt mondják, 90 ezer után ajánlott cserélni. Visszakérdeztem, mennyiért veszik be most azonnal eladásra, használt autóként?

A kocsiban egy alkatrész van, amit rendszeresen cserélek, az a benzin. A többihez nem értek. Drága. Lehet, hogy tényleg eladom, és marad a BMV (Busz Metró Villamos).

Eszembe jutott a finnországi autó vizsgáztatás. Ott levélben kapsz egy időpontot a vizsgára, a legközelebbi vizsgahelyre. Több cég is vizsgáztat, többen is küldenek ajánlatot, árral együtt. Ha jó az időpont, oda hajtasz, ha nem jó, telefonon adnak új időpontot. A vizsga körülbelüli időpontját a rendszám utolsó számjegye határozza meg, valahogy úgy, hogy 1 január, 2 február, és így tovább. 2 hónap kimarad, lehet átfedés, meg lehet, hogy nyáron nem vizsgáznak. A kijelölt időpontban odahajtasz, beadod a meghívót, kapsz egy sorszámot, a kapu felett megjelenik a számod, és már hajtasz is be. Emelőn alánéznek, fékpróba, próbakör, kb. 10-15 perc és hajthatsz el. Ha megbuksz a vizsgán, bekerül a hiba a forgalmiba, amire adnak egy határidőt, addigra kell kijavítani. Ha rendőr ellenőriz, megnézi kész van-e. Csak akkor adnak új időpontot, ha komoly gond van az autóval.

Nincsenek megjegyzések: