2009. június 22., hétfő

IT szolgáltatások

Utáom ezt az IT szolgáltatás alapú új világot! Előbb a céges IT support változik elérhetetlen szörnyeteggé, sem az embereik email címe, sem a telefonszáma, sem semmilyen elérhetősége nem elérhető, csak a standard email cím, amire ha írsz, jön egy automata válasz, hogy a szokásos vállalási időn belül felveszik velem a kapcsolatot, aztán várhatok 3 napot, mire végre valaki jelentkezik, akinek mondhatom, hogy a dolog sürgős, szóval már el is késtek a válasszal, mire megint jön egy automata levél, hogy köszönik a hozzászólást, és majd a szokásos vállalási időn belül felveszik velem a kapcsolatot...

Most meg egy kereskedelmi termékkel van hasonló bajom. Vettem a reptéren egy MP játszót, olyat, ami nem csak zenét, de videót is lejátszik, 4 giga memóriával, és ha van egy divx filmem, azt lekonvertálja akkorára, hogy a 320-as képernyőn még felirattal együtt is nézhető Jack Bauer, vagy a Kis Vuk, milyen jó is ez mikor az asszony fürdik vagy teker, a gyerek üvölt, csak benyomom neki a fülest, elé teszem a Múmikat, és lesz csend, apuka alhat tovább. Na de ez a tróger világtársaság az összes szupport és szervíz kapcsolatot elrejtette. Van ugyan világ-garancia, de Magyarországon nem vihetem a szervízbe, mert nem ott vettem, Finnországban meg előbb szerezned kell egy RM valami tiketet, amivel visszaküldheted Malajziába, hogy megjavítsák, vagy visszautalják a pénzed. Ezt sikerült a neten kiokoskodni, de azt nem, hogy hogy jutok hozzá ehhez a rohadt tickethez, vagy hogy hol az a közös szemetes ahova az ilyen 100 euros szarokat be lehet dobálni. Azért 100 euro nálunk sem kis pénz, ezért két hétre való gyümölcsöt kapok, kellene vissza, vagy a megjavított készülék.
Végső elkeseredés, utolsó próba, találok végre egy feedback formot, ahol levelet lehet írni a supportnak. Annyit kérdezek, hogy hol van a szervíz, ahol javításra leadhatom a terméket. Jön vissza a levél, hogy köszönik a visszajelzést, ha szükséges, hamarosan felkeresnek további információval. Ez szombaton. A hajamat tépem, a feleségem csitítgat, neki sokkal több türelme van a gyerekhez az ilyen barom ITIL alapú cégekkel. Basszák meg a szervíz alapú szolgáltatást, mert ez számomra használhatatlan! Jól eldugni a segítséget, hogy véletlen se juss a garanciális szervízhez, ezt a két hónapot, ameddig garanciás lenne, valahogy kibekkelik bujkálva.

Ma reggel jön a hivatalos kontakt, hogy mit tegyek a készülékkel. Töltsem 4-6 órát, vigyázzak, hogy a számítógép, aminek az USB-jéről töltöm, ne menjen el standby-ra. Ha feltöltődött legalább félig, akkor updatáljam a firmwarét, leírják, hogyan is kell. Mintha nem ezzel kezdtem volna mindjárt az elején, még márciusban, mikor Magyarországról visszakerült hozzám az ajándék MP játszó. Mert eltartott egy ideig, mire az ajándékozottól visszakerült hozzám, az ajándékozóhoz. Aztán egy hónapig próbálkoztam a SW frissítéssel, mire mindenféle blogokon meg fórumokon megtaláltam a tuti utasítást (szerintem a supportos csaj aki ma írt is a googliról szedte, amit, mert ugyanazt írja, amit már kipróbáltam ezerszer). És egyszer sikerült is felvarázsolni a legújabb változatot, feltenni rá pár zeneszámot, aztán az első kikapcs után ugyanaz, bekapcs helyett kakukk, csak resetelni lehet. Na ezt mondanám el a szervízes szakinak, ha odajutnék hozzá hogy ezt meg ezt próbáltam, de se kép se hang. Csere kell vagy nagyjavítás.

Az egészben az a legrondább, hogy minden szolgáltató vállalat ilyen irányba halad, mi is, tanítjuk az alkalmazottaknak, hogy lehet a felhasználót ellátni a legkorszerűbb, legérthetőbb tanácsokkal, hogy maga szervízelje a készülékét, mert nekünk erre sem időnk, sem emberünk. Itt egy csomó feladat automatizálható, a beküldött panaszlevelekből elég szövegkeresővel kikeresni a kulcsszavakat, lefagy, frissíteni, és a termék neve, aztán mehet vissza automatikusan a tanács, amit egy robot is el tud küldeni, egy nap késleltetéssel, hogy valódi válsznak látszódjék. Ha a tisztelt fogyasztó még ezek után is pampog, akkor ráállítunk egy juniort, hogy értelmezze, mi a probléma terület, aztán ez a junior osztályozza és küldi (remélhetőleg) a megfelelő guruhoz a problémát kezelésre.

Nem szeretem az olyan szolgáltatást, ahol azért fizetek, hogy engem dolgoztassanak. Az egész ITIL meg egy nagy felfújt humbug. A régi szervízeket akarom vissza! (Vagy olyan terméket, ami nem romlik el.)

Nincsenek megjegyzések: