Mikor Finnországba kerültem, egy héten 3-4 repülõjárat volt Budapest és Helsinki között. Azóta van naponta 3-4 is. Mi lenne, ha újra bevezetnénk, hogy csak napi egy gép közlekedik? Biztos tele lenne, és biztos 3-5-szörös áron is el lehetne adni a repjegyeket. Hiánygazdálkodás. Ami nincs, vagy szûkös, annak felmegy az ára. De mivel ez is csak biznisz, biztos lenne, aki kihasználva a piaci ûrt, új járatot indítana, kiszolgálandó az igényeket. És ha verseny lenne, az repjegy árak megint leesnének oda, ahol most vannak.
Hiány. Jut eszembe, hogy Finnországban sok a sorbanállás. Az orvoshoz, fogorvoshoz hónapokkal elõbb be kell jelentkezni, ha el akarunk menni a Savonlinna Operafesztiválra, akkor két évre elõre meg kell venni a jegyeket, hasonlóan a koncertekkel, még csak most jelentették be, hogy októberben jön Lady Gaga (mit jelent: lédig? a nagy áruházakban a zöldségolsztályon látni), és gondolom, már nem is lehet kapni rá jegyet. Sorba kell állni a buszra, a kocsmába, a banki ügyintézõhöz, a Finnairhez, a telefonszolgáltatóhoz, néha 20 percig is sorakozni kell ha telefonon akarom elérni õket. ("Olet jonossa. Nier i kő." - mondják félpercenként finnül és svédül, hogy sorban vagy. Tudom, baszki.) És minden üzletben, hivatalban sorok vannak. Biztos drágábban el tudják adni a jegyeket, az orvosi szolgáltatást, stb, ha az emberek sorban állnak. Birkák.
Az autó is drága, legalább 30%-kal több itt minden új autó. Lehet, hogy ott is sorban állás van?
Ha valaki a hiánnyal gazdálkodik, az hiánygazda.
Ha meg is gazdagszik belõle, akkor hiánygazdag.
Ha visszaél a hiánnyal, akkor hiánygazember.
Ha valaki nem tudja kivárni a sorát, az hiánybeteg.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése