2010. augusztus 17., kedd

Ford fekete Fordja

Van egy legenda Fordról, miszerint a legendás T modellről azt mondta, hogy "Mi százszázalékosan kielégítjük a vásárlóink szín iránti igényét, ha feketét akarnak", ami azt jelentette, hogy csak fekete színben gyártották. Pontosabban angolul:

"Any customer can have a car painted any color that he wants so long as it is black"

Szóba került a coaching, hogy milyen furcsa szerepcsere történt, ma a coach vezeti rá a vezetőt a helyes irányba, korábban meg úgy volt, hogy a vezető vezette a coach-t, azaz a kocsit. Milyen fura, hogy a coaching folyamat során a coach segít, akár azt is mondhatnám, hogy vezet... Ezzel a fogalommal élve, tegnap 150 kilométert coachingoltam.

Az is szóba került, hogy nekünk inkább lovaskocsit (coach) kellene venni, mert az nem értéktelenedik el úgy, mint a gépjármű mindjárt ahogy kihozzuk a gyárból, és ha elfogy az olaj, akkor is lesz mivel etetni. Persze akkor majd minden autó értéke hirtelen leesik nullára, a mi fogatunké meg felugrik, Giffen-jószág.

De a lovaskocsit első körben kizártuk a keresési feltételek közül, mert nyitottak, és nekem napfénytetős kocsi (cabrio) nem kell, de közben eszembe jutott, hogy Veszprémben a kocsi (coach) múzeumban láttam a nyitott parádés kocsik mellett zárt (posta) kocsikat is, olyan doboz formákat. A Ford T modell is azokra hajazott. Olyan jöhet.

Ford T nem fekete

És ha már eszembe jutott a Ford, gyorsan megnéztem, milyen is volt az
a T modell, és meglepődtem, a wikipedia képén leomlott a lepel egy nagy legendáról, azon a képen ugyanis az a kocsi nem fekete.

Egyébként vannak eladó lovaskocsik, pl itt.

Peugeot model 19

Az autó keresgélésben azt is megtudtam, hogy a Peugeot 200 éves márka, gondolom ők voltak az igazi coach-ok.

Nincsenek megjegyzések: