A projekt lassan kész, tesztelőt hívnak, hogy ugyan már valaki tesztelje le az alkalmazást, mielőtt kikerül a világba. A tesztelő hibákat talál, amit javítani kell (a program időnként lefagy), és olyan kérdéseket fogalmaz meg, amit az új felhasználók is feltennének. A fejlesztők és managerek már nem új felhasználók, ismerik a rendszert, nekik ezek a kérdések sokszor időpocsékoló apróságok.
Úgy néz ki, mindenki utálja a tesztelőt, mert megakasztja a fejlesztést. A termék átadásáig még 3 sprint van hátra. Érdekes módon pár alap funkciót a 3. sprintben terveztek implementálni, a tesztelő szerint ez kockázatos, nem lesz idő letesztelni és kijavítani, ha hiba adódna. Természetesen a fejlesztők tökéletesek, és nem hibáznak, mégis, a tesztelő már talált 3 kritikus hibát. És még csak alig mélyedt el a történetben.
A hivák javítása, a hibajelentések átnézése, megválaszolása, a döntés, hogy javítsuk-e és hogyan annyi időt elvesz, hogy beláthatatlan, mikorra készül el a termék. A tesztert jobb elhallgattatni, levadászni, hazavinni, megfőzni, és ebédre megenni, jobb felvenni a flastromragasztó szemüveget, amiben a hibák nem látszanak.
Éljen az agilitás!
Talán ezért volt (így hallottam) az Ericssonnál korábban külön maintenance csoport, akik a felfedezett hibákat (gépikód szinten!) javították, és nem hagyták, hogy a fejlesztők idejét vegye el a javítás. És talán ezért jó az open source fejlesztés, mert a más által megírt kódba utólag bárki belejavíthat, ha hibát talál, és nem kell schedulálni a javítást, és jóváhagyni a release-t.
A tesztelő tanácsa, a kivégzés előtti utolsó szó jogán: hagyjatok (tervezzetek) időt a tesztelésre is. Akármilyen ronda az a vízesés, a tesztelést nem lehet megúszni, mert ciki lesz, mikor a felhasználóitok bukkannak a szekrénybe rejtett csontvázakra.
2 megjegyzés:
... akkor minek is alkalmaznak tesztelőket, ha egyébként figyelmen kívül hagyják amit mond, meg úgy ált. a hátuk közepére sem kívánják őket?!
Jaaaa, ha nem lennének, akkor nem lehetne kit anyázni, és kit felelőssé tenni a végén...
Értem.
(az én telefonomat tesztelőt is elhallgattatták idejekorán, és ezért szívok vele...???)
Hehe. A tesztelőt arra alkalmazzák, hogy vállalja a felelősséget: mondja ki, hogy a termék "elég jó".
Ha hibát talál a termék kiadása előtt, hibás a csúszás miatt. Ha nem találja meg a nagy hibákat, akkor is hibás, akkor a kiadás után lehet rá kenni a dolgot.
Mindenképp neki kell elvinnie a balhét, akár sapkában van, akár sapka nélkül.
Megjegyzés küldése