2010. szeptember 8., szerda

Kilépni nehéz

Gondolkodtatok már azon, hogy milyen nehéz valahonnan kilépni? Kaptam egy levelet, és arra kérnek, ha csatlakozni akarok, akkor a korábbi pártból ki kell lépni, hivatalosan, írásban. Belegondoltam, hogy mennyi sok helyre belép az ember, szabad akaratából, pártba, klubba, online közösségbe, és ha nem tetszik, nem látogatja többet, nem fizet tagdíjat, de kinek jutna eszébe ki is jelentkezni onnan? És rendszeresen jönnek a hírlevelek az online fórumokról, baráti körökből, egyetemi listákról, és már azt sem tudom, hogy kerültem oda, hogy tudnék leiratkozni.

Már megint a szabad akarathoz lyukadok ki: ahova egyszer szabad akaratomból beléptem, be kell ismernem, hogy már nem akarok oda tartozni, és ha ki nem dobnak onnan, magam kell kiiratkoznom. Rosszul döntöttem akkor, vagy most más információk állnak rendelkezésemre, és ma már máshogy döntenék.

A húsevésből, alkoholfogyasztásból is nehéz kijelentkezni... Ha mégis ki akarok, kinek kell írnom hivatalos levelet? Honnan fogják tudni, hogy tényleg felhagytam vele, vagy csak szüneteltetem, a dohányzással együtt?

Nincsenek megjegyzések: