2017. december 13., szerda

Üzemi baleset

Csinálom a gyereknek a lencsés kuszkuszt cukkinis articsóka raguval, azt akartam vinni a kiskarácsonyi összejövetelre is a családi körbe. Már majdnem kész, még 250 gramm paradicsom és pár perc last minute összerottyantás hiányzik, s hogy időt spóroljak, a 3 szem (nálunk apró) paradicsom helyett egy darabolt hámozott paradicsom konzervet öntöttem rá (nem püré), az olyan mint a friss, de gyorsabb. (Azt inkább nem is említem, hogy a sütõbe 3 percre betett fenyőmag feketére égett.) Csak amikor kész vettem észre, hogy csilis paradicsom volt. 'Csába. A hasamat most kímélni próbálom (találtak benne valamit), a csilit inkább elkerülném, meg szegény gyermekem, akinek ezzel a vega étellel kedveskedni akartam sem bírja.

Ma meg bontom fel a pici piros tejfölös dobozt, ami zsírosabb a hétköznapi vacak finn tejfölnél, ráöntöm a kincstári (import) kockatésztából, kincstári (import) túróból és kincstári (import) szalonnából készített túrós csuszára, és akkor veszem észre, hogy ez nem tejföl volt, hanem eper joghurt.

A gyerek meg ugrál nálam, fogorvoshoz ment volna az anyja, de a fogorvos lemondta, de azért már ha nálam van, maradt is estig, szóval ugrál, hídba megy állásból, kézenátfordulást csinál, s mikor már mennék vele haza (de azért nem sietünk, mert náluk délután 4-tõl az erős havazás következtében leszakadt vezetékek miatt áramszünet van, meg amikor kimentünk szánkózni, csurom átázott az anorákja, hadd száradjon még 15 percig), bevágja a sarkát az amúgy hideg szoba felmelegítésére szolgáló olajradiátorba, amitől úgy megfájdul neki, hogy nem tud rálépni. És nem is ez fájt a legjobban, hanem az, hogy megpróbálja letagadni, hogy apuka ne izguljon annyira érte.

Imádom a gyermekem, olyan okos, és ügyes, de ugyanolyan ütött-kopott is, mint az apja.

(Már csak miatta vagyok itt, de sehogy sem akar összejönni a "Finnországban akarok boldog lenni" projekt.)

Végül egy elkerült baleset: A családi körben a hétvégén kentem egy szelet vajaskenyeret, kérdem a gyereket, hogy kér-e, azt mondja nem, megeszem. Fél óra múlva látom, hogy ez az a hírhedt finn tücskös kenyér, amit bogár-proteinnel dúsítottak. Még jó hogy a gyerek néha olyan finnyás. De hogy is van ez, a vegák ehetnek ilyen tücsök-proteint?

Nincsenek megjegyzések: