2019. április 25., csütörtök

A legjobb pizzatészta

A gyerekkel elmentünk biciklizni. Mert kisütött a nap, végre itt a tavasz, és ha itt van, akkor meg kell ünnepelni, egy fagyival. Egész jól bírja, fel a hegyre jobban, mint én. 3 fokozatú váltós, nagy kerékpárja van, megtanult váltani, ahogy kell. Sz'al elmentünk a boltba venni fagyit. Közben mondja, hogy pizzát enne vacsorára, de ne üljünk be a pizzériába, mert akkor ránk esteledik, és az esték még hidegek (-3 fok volt a hétvégén), rajtunk meg csak könnyû tavaszi ruha, hanem vegyünk élesztõt, és süssünk otthon. Míg a fagylalttal vacakolt - sokkal lassabban nyal, mint én, pont errõl beszéltünk tegnap a spanyol kollegámmal az ebédnél, hogy nekem a katonaságnál berögzült, hogy sietni kell az evéssel, mert bármikor jöhet egy riadó - elszaladtam a boltba venni egy élesztõt, meg paradicsom pürét, mert minden másunk van otthon, közben eszembe jutott, hogy a bolt felett van az albán pék, oda járunk minden kedden squash után pizzázni, jóban vagyok velük, mindig elõre köszönnek, mondják, hogy magyari, magyari, gyere enni, s ha beülünk a gyerekkel hozzájuk, mindig adnak ingyen üdítõt, kávét, nagyon szeretnek bennünket, persze mert mi leállunk beszélgetni velük, meg a feleségem, a gyerek anyja is onnan való, Szerbiából, bár õk inkább Koszovót tartják hazájuknak, de beszélnek persze szerbül is. Hol tartottam? Gondoltam beugrok hozzájuk, megkérdem, hogy nem adnának-e egy darab pizzatésztát, ki is fizetem, mert akkor nem kell a tésztával pepecselni, s még kint maradhatunk az udvaron kavicsozni, vagy a kertben gazolni. Végül gazoltunk, mert kaptam pizzatésztát, nem is kellett kifizetni, szépen becsomagolta. Otthon csak kinyújtottam, úgy nyúlt, mint a lágy rágógumi fél óra rágás után, szóval lapítható volt, forgatható volt, dobható volt, és vékonyan sem szakadt.

Ha finom pizzát akartok enni, ne vacakoljatok a tésztával, kérjetek a helyi albán péktõl. Nekik ez a szakmájuk, a vérükben van, ebben van a komparatív elõnyük.

Nekünk meg jut idõ másra.

Mert az idõ, az nagyon szûkös, abból nem tudunk többet csinálni.

Nincsenek megjegyzések: