2020. március 16., hétfő

Angyalok és a vírus

A hétvégén Finnországba vártuk az egyik püspök atyát, hogy március 15-én püspöki szentmisét tartson az ünnep tiszteletére, húsvéti gyónással. Ilyenkor húsvét elõtt mindig szervez ilyet az itt élõ keresztények közössége. Most ez érthetõ okokból elmaradt. Kértük, hogy cserébe legyen online mise, s lett, vasárnap néztem. Nagyon szép templomból, nagyon szép beszéd volt.

Közben azért jöttek a gondolatok, és egy felismerés.


Nem vagyok katolikus, ezért pl nem értettem, a püspök miért a szenteket és az angyalokat kérte, hogy imádkozzanak érte/értünk a mennyei atyánknál. Miért kell ez a közbenjárás? Ok, mi is mondjuk, hogy Jézus nevére (in the name of Jesus) kérem, de azért, mert õ volt, aki a bûneik miatt közbenjárt, õ volt a közbenjáró.

Nem is ez a nagy gondolat, hanem az, hogy kik vagy mik az angyalok? Láthatatlan lények, segítõk, akik körülöttünk mászkálnak, és vagy segítenek, vagy hátráltatnak. Néha a szentjánosbogárra mondják, hogy az valami angyal, vagy a finn gyerekek a sudenkorento-ra, szitakötõre mondják azt. De mi van, ha az angyalok valóban láthatatlan katalizátorok, segítõk, akik körülöttünk (és bennünk is) élnek? Vírusok és bacikusok?

Segítenek lebontani az ételt, segítenek a szõlõnek borrá változni, a kenyérnek megkelni, segítenek legyõzni betegségeket, és segítenek megbetegíteni, az ételt a hûtõben is megrohasztani (ma megint kidobtam egy zacskó megpenészedett répát), mint valami rossz szellemek vagy gonosz angyalok. Mint ez a rohadt koronavírus is. Lehet, hogy amikor az ember nem tudta, mi mocorog a pociban, vagy minek hatására sárgulnak be a falevelek, akkor kitalálta az angyalokat?

Ma a tudomány mai állása szerint már tudunk a láthatatlan lényekrõl, de még senkinek sem jutott eszébe az angyalokat ezzel magyarázni, csak nekem? Milyen a hipotézisem? Tesztelhetõ?

Nincsenek megjegyzések: