2020. május 30., szombat

Napi 3 - vége sz iskolának

1. Véget ért az iskola, és az utolsó tanítási napon én mentem érte. Láttam a gyermekem arcán, mennyire örül a nyári szünetnek.

2. Aztán jártam megint náluk, s láttam abban az ünneplő ruhában, magassarkú cipőben, amit a holnapi évzáróra vettünk. Mint egy igazi nagylány.

3. Este hosszú nap, bevásárlás, és két óra vezetés után megérkezni a mökkibe (finn hétvégi ház), ahol csónakkal vár a család.

4. Fél tizenegykor megérkezve megnézni a naplementét, vörös, aztán lila színben az ég alját, a tó felett. A víznek hála van sok szúnyog. Ez nem jó.

5. Hajnalig játszani eddig számomra ismeretlen finn kártyajátékokat (Marjapussi, ristiseiska, Maija).

6. Hajnal fél kettőkor a természet lágy ölén, madárcsicsergés mellett, a  pirkadó nap fényében fogat mosni.

7. Aztán bebújni a saját, puha, meleg hálózsákomba, és még elalvás előtt letudni ezt a naplóbejegyzést.

Lám, nem elég a három.

+1 Most éjjel nem voltak már aktívak a szunyogok sem.

Update: a kártyajátékokhoz linkeltem a leírást. Rengeteg új szót/kifejezést lehet belőle tanulni (pl Marjapussiban a patapakko)

Nincsenek megjegyzések: