2020. május 14., csütörtök

Üdvözlet Finnországból!

Üdvözlet Finnországból!

Kicsit el vagyok maradva a beszámolóval. Pedig akartam tájékoztatni, hogy Finnországban hogyan harcolunk a láthatatlan kis geci ellenséggel, de mire összeszedem magam, már lassan véget is ér a rendkívüli állapot.

Még mindig távmunkázok, a munkahelyre nem szabad bemenni. Délben kimegyek a közeli parkba, akkor kevesebben vannak. Vagy este fél 10 után, akkor is. Este mondjuk jobb, mert akkor őzek és szarvasok mászkálnak. Tegnap úgy megbámult egy erdei rénszarvas (kicsi, telt, pici szarvakkal rendelkező, fehér seggű, négylábú állat, finnül metsäpeura), hogy azt hittem, valami baj van. Este az is jó, hogy 11-ig világos van.

Voltam orvosnál, azt mondja a köhögés és torokfájás allergia. Szedem a modern allergia ellenes gyógyszert, ami nem álmosít. Mondom, nekem jó lesz az is, ami álmosít, akkor talán hamarabb ágyba kerülnék. Persze a napot az sem tudja kikapcsolni...

Minden zöld. 2 hét alatt nyár lett, nappal úgy süt a nap, hogy azt hinnéd elég a póló, persze mikor kimész, megcsap a 2-3 fokos tengeri szél, kell a pulóver, a polár, és a külső vékony kabát. Főleg este, mikor a nap már csak laposan süt a szemedbe. De a zöld, az csodálatos. A szúnyogok nem annyira. Idén hangyák is kevesebben vannak, talán az enyhe tél miatt.

Szép zöld, meg nyár, vettem is gyorsan muskátlit, meg kiakasztós vázában valami tölcséres virágot (rengeteg kis fehér tölcsér szerű virága van, talán petúnia?), meg frissítettem a málna és rózsa ültetvényemet a kertben, erre nem leszakad a hó? Délelőtt kb 2-3 centi esett, belepte a kertet, aztán a délutáni nap elolvasztotta. Még jó, hogy aznap tele voltam táv-meetingekkel, és nem volt időm kimenni.

Ja, és a legjobb, kormányunk úgy döntött, hogy lazítanak a korlátozásokon: a gyerekek mától újra iskolába járnak. Két hét maradt a tanév végéig, ez alatt iskolai oktatás van. Az jó, mert ha a lappangási idő (karantén ideje) 2 hét, akkor mire kijönnek a tünetek, már szünet van.

Nekem jó ez a távmunka is, főleg, ha amikor kimegyek, nincs kint senki. Ma reggel ki kellett mennem, és tele voltak az utak. Elszoktam ettől a nagy forgalomtól.

Repülők még mindig nem járnak, de azt mondják, hamarosan újra indulnak. Kötelező lesz a maszk viselése a gépen. Hát ez nem tetszik. Eddig is gyanakodva néztem az Európában, közöttünk maszkban járó kínaiakat, mert eddig annak volt kötelező, aki maga beteg volt, (miért engedtünk be betegeket?), most hirtelen mindenkinek kell majd...

Ez mondjuk én sem értem, ha valami tetőzik, amikor épp a legmagasabbon van, miért akkor kell lazítani a szabályokon? Miért nem várunk még 2-3 hetet, hogy levonuljon az ár, és csak utána menjünk újra le a rakpartra? nem fér a fejembe. Néha komolyan elgondolkozok rajta, hogy tényleg imádkozni fogok vezetőnk szellemi frissességéért és döntéseik minőségéért.

Nincsenek megjegyzések: