2020. június 11., csütörtök

Gyökerek és hőség

Ma (tegnap) az volt a legjobb, hogy meleg volt. 26 fok, finn kánikula (25 fok felett). Átjött a lány, rövidnadrágban fagyit ettünk. Teraszost  étteremben. Aztán elmentem úszni, az is jó volt.

A munka is haladt. A nap végén elegem lett a döntésképtelenségből, megvettem a telefont. Fél 10-kor (21:30) megrendeltem az internetes boltból (Verkkokauppa) és 10-kor átvettem. A szerényebbet vettem, de sok memóriával.  Most be kellene dugni tölteni, hogy holnap a pikniken használhassam.

Az már volt, hogy kigazoltam az udvart? Valami növény gyökere terjed benne, mindenhol apró hajtásokat hoz, és ha nem harcolok vele, körbenő és megfojt. Most csak letépkedtem, ahol tudtam, a gyökerét is kirángattam a földből, egy kék ikeás szatyor tele lett, annyi volt.

Fel is kellene ásni, a terjedő gyökereket elvagdosni, és kiszedegetni. kb 7x7 m mínusz kb 3x4 m terasz. Nekem egy hetes munka, valami bérmunkásnak max egy óra lenne. Valaki tud valakit? Megbízhatót? "Családunk kedvenc udvara felásósorba került" jeligére a szerkesztőségbe küldjetek arcképes önéletrajzot. Nagy mell előny.

Visszajuttatás szerződéskötés után 10%, a munka befejezésekor további 40%, feltéve, hogy a szaki megfelelő minőségben dolgozik, alkoholmentesen jelentkezik a munka felvételi osztályon. Finn nyelvtudás nem elengedhetetlen feltétel, ha írni és olvasni tud magyarul  vagy angolul, esetleg svéd, finn, vagy számi (lapp) jelnyelven. A munkát eu-s pénzekből finanszirozom. Az utazás költsége (repjegy, taxi) a munkavállalót terheli, az adó egy százalékából levonható.

Vajaskenyér lesz. Sós finn vajból.

Kuntakinte kente.

Nincsenek megjegyzések: